Biz size öyle içerikler üreteceğiz ki, potansiyel müşterileriniz sizden detaylı bilgi almak için kuyruğa girecekler. Bunu da sadece dijital pazarlama kanallarını kullanarak yapacağız. Artık fuarlara katılmanıza, reklam yapmanıza da hiç gerek kalmayacak!
Şaka değil, bunu vadedenlerin sayısı gün...
Endüstri Radyo'da Eve İş Götürme programını sunan sevgili Can Karadut İzmir'de bir bakkala girer ve siparişini söyler.
Bakkal şaşkın bir ifadeyle, "Afedersiniz, siz ne iş yapıyorsunuz?" diye sorar.
- Can Karadut, "Sunucuyum" yanıtını verir.
Bakkal, "Endüstri Radyo'da di mi? Sizi sesinizden...
GMT Türkiye markası altında 'Profesyonel satış yönetimi' hizmeti verdiğini iddia eden PBM Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Ltd. Şti. ile 12 aylık bir hizmet sözleşmesi imzaladık.
Bizim adınıza saha satış elemanı çalıştıracaklarını ve satışta çok başarılı olduklarını uzun uzun anlattılar. İlk ay...
Basit bir araştırma yapılsa ve "Cep telefonunuz çaldığında en çok hangi numaraları açmıyorsunuz?" diye sorulsa 0850 mutlaka en üstlerde çıkar.
Neden?
- Çünkü "Bana birşey satmaya çalışacaklar" algısı taşır.
Getir gibi tüm işi cep telefonuyla olan bir marka ısrarla bu numarayı kullanıyor...
Bir iletişimci çıkıp da demiyor ki, "Kadına şiddete hayır söylemi yanlıştır, sorunu daha da derinleştirir" diye.
Çünkü biz bu tip sloganları pazarlamada "örtülü önerme" olarak kullanıyor ve çok da iyi sonuçlar alıyoruz.
- "Eşini sevmiyorsan bu yüzüğü ona alma" gibi söylemler yani.
İşte...
Genelde bakış açısının farklılığından kaynaklanıyor. Çalışanlar emeğinin karşılığını alamadığını düşünüyor, şirketler de performans ve sonuçtan şikayet ediyor.
Kimsenin fikrinin değişmeyeceğini öngördüğüm için, ben soruna değil çözüme odaklanacağım.
Önce şirketler:
- Şirketler kimlerle...
Şirketler için ağ kurmak çok gerekli.
Bağ kurmaksa ondan daha da değerli.
Evet, içerik üretmek de hayati önem taşıyor ama buraya kadarını hemen her şirket yapabiliyor zaten.
Herkesin yaptığını yaparak farklılaşmak ve marka olmak mümkün değil.
Rekabet yönetimi şart...
Rakiplerinizden daha...
Pazarlama ile ilgili yazdıklarıma, birçok #mühendislik şirketinin karar vericisi özeleştiri yaparak, "Pazarlamaya yeterli önemi vermediklerini" yorum olarak yazıyor.
Pazarlamaya tamamen karşı olanlar da yok değil. Onların neden karşı olduğunu bilmiyorum, hiç söylemiyorlar. Sadece herşeye...
Pazarlamadan satmak daha zor ve daha maliyetli bir yöntemdir.
Potansiyel müşteride doğru kişiyi bulacaksın, seninle görüşmesine ikna edeceksin. Görüştün, ürününün ne kadar kaliteli olduğunu anlatacaksın. Anlattın, şimdi bunu kanıtlayacaksın. Bunu da yaptın ve kanıtladın diyelim, yine pek bir...
Günümüzde ürünler birbirine çok benziyor. Aşırı farklılığı olan ürünler neredeyse yok gibi.
Buna rağmen fiyat farkını da göze alarak bazı firmalar sektörün lideriyle çalışmayı tercih ediyor. Bazıları da henüz yeni kurulmuş firmayı bile denemeyi göze alıyor.
Bu farklı tercihlerin birçok nedeni...
Günümüzde neredeyse tüm pazarlama beklentisi satış yapmak üzerine kurulmaya başlandı.
Bilinirliği artırmak, rekabette ortaya bir fark koymak ve fiyata dayalı rekabetten uzaklaşmak gibi kavramlar için pazarlama yapmak günbegün önemini yitiriyor.
Peki iş nereye varacak?
Bundan birkaç yıl...
Dijitalde bir şey yapacak olan kardeşlerim, abilerim, ablalarım; Yapmayın!
Bakın ben size çok net veriler sunayım. Defalarca deneyimlediğim, sağlamasını yaptığım şu sonuçlara bir göz atın lütfen.
Dünyanın hızla dijitalleştiği bu dönemde hemen herkes haklı olarak, ''-Kendi sanal, sonuçları...
İş arayan kardeşlerime…
23 yıllık işveren biri olarak, naçizane görüşümü yazsam, siz de aklınıza yatanları kullansanız olur mu?
Bugüne kadar yüzlerce kişiyle çalıştım, birçoğuyla da yollarımız ayrıldı. Ne benim şirketlerimden ayrıldıkları için kimse işsiz kaldı, ne de benim işlerim aksadı...
Bu yıl 4 zirve organizasyonumuz vardı.
Satışların büyük çoğunluğu yılın ilk çeyreğinde tamamlanmıştı bile.
Ardından, pandemi süreci ile birlikte belirsizlik ortamı oluştu.
Malum, bu tür etkinlikler sadece organizatör firma ile yapılamaz, 4 ayağı vardır:
1️⃣ Organizatör (en önemli görevi...
Endüstride enerji maliyetlerini hemen düşürebilecek çok sayıda yatırım seçenekleri var.
👉 En başta kayıp kaçak alanizi olmak üzere,
👉 Kendi enerjisini üretecek,
👉 Hızlı geri dönüşü olacak yatırım fırsatları var.
Peki, neden bu yatırım süreci çok hızlı ilerlemiyor?
Siz ne düşünüyorsunuz bu...
Çok değil bundan birkaç ay öncesine kadar dünyada kim bilir kaç kişinin hayalinden geçiyordu, 'İyi bir yerde dükkan sahibi olmak ve kiraya vermek'...
Şimdi ne oldu?
- Artık en lüks mağazalar bile önemini yitiriyor ve dijital dünyaya taşınıyor. Salgın riski de bu süreci hiç olmadığı kadar...
Dünyada faal olan tüm şirketlerin ve tüm çalışanların envanteri.
Şirketlerin tüm satın alma kalemleri, neler ürettiği, ne sattığı belli.
Çalışanların ise, hangi departmanda olduğu, nelerden sorumlu olduğu, hatta kişisel tercihlerinin neler olduğu bilgisi de kayıtlı.
Bu dataya sahip olan 3 dev...
Google'ın en büyük başarısı, 'Satış yapmaması!'
Dünyanın bu dev şirketi, satışlarını kendi ekibiyle yapmayı tercih etseydi, ne olurdu?
- Asla bu kadar büyüyemezdi.
O da bunu çok iyi bildiği için satmak yerine pazarlamayı tercih etti. Saha satışını da paydaşlarına bıraktı.
Peki ne oldu?
- Bu...
25 yıldır yayıncılık yapıyorum. Bugüne kadar yayımladığımız derginin sayısını hesaplamaya kalksam, o bile çok zaman alır.
Bunca deneyime rağmen neden bu kadar heyecanlanıyorum ben de bilmiyorum. Medya grubumuzun 21'inci dergisi olarak Endüstri Forum yayımlandı.
100'den fazla iş insanı, "Yakın...