• Hoş geldiniz,

    Yeni bir iş ağı olan Endüstri Forum’a ÜCRETSİZ üye olarak değerli paylaşımlarınızı buradan da yaparsanız, akışta kaybolmaz ve sürekli okunur.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

İşte Şirketlerin İkinci Yarı Gündemi

Endüstri Forum

Administrator
Yetkili üye
2020 yılı ilk 6 ayında dünyada birçok şey değişti. Peki bu değişen koşullarda yılın ikinci yarısında hangi firma ne yapacak?

Siz de bu soruyu;
- Adınız, soyadınız,
- Şirketinizin adı,
- Ünvanınızı yazarak burada (Forumda) yanıtlarsanız, hem topluca istişare ederiz, hem de ST Endüstri Dergilerinde 'Araştırma Dosyası' olarak yayınlanır.

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederiz...
 
  • 2020 yılının ilk 6 ayında dünyada çok şey değişti. Siz bu değişen koşullara göre yılın ikinci yarısını nasıl değerlendireceksiniz? Yıl sonu ile ilgili hedef ve planlarınızı öğrenebilir miyiz?




2020 yılı çoğu negatif olmak üzere sürprizlerle geldi ve devam ediyor. Beklemediğimiz ama sanırım beklememiz gereken bir sorunla dünya ciddi bir mücadele içerisinde. Artık dünya savaşlarının bile biyolojik olacağı söylentileri on yıllardır gündemde iken basit bir virüsün hızla yayılmasını nasıl durdurabiliriz sorusuna kimsenin hazırlık yapmamış olması aslında insanlığın son yüzyılda ne kadar büyük bir rehavet içerisinde olduğunu da gösteriyor. Bugün dünya genelinde yapay zekâ, uzay teknolojileri, Mars’ta yaşam gibi konular üzerine ciddi kafa yorar ve kaynak ayırırken, virütik bir salgın hastalığın yayılmasının önlenmesi üzerine bu kadar hazırlıksız olunması önemli bir odak kayması sorunu gibi görünüyor. Bugün gelinen noktada istediğimiz şey aramızda sürekli sosyal mesafe ve maske ile yaşamak değil. O yüzden bu pandemi sonrası aynı olmaması gereken tek şey açılan mesafemiz ve ağzımızdaki maskeler değil, yapmamız gereken hazırlıklar ve yarın gelecek yeni bir salgın için önlemlerin alınması.



Bu çerçevede ekonomi ve iş dünyası 2020’nin ilk yarısını ciddi bir daralma ile geçirdi. Bazı sektörler (gıda, dezenfektan, maske, ilgili tıbbi aletler, vb.) konjonktür gereği işlerini arttırmış olsalar da, genel anlamda küresel ekonomi için 2020’de yüzde 5 üzerinde bir daralma bekleniyor. Euro bölgesinin 2020‘de yüzde 10 üzerinde daralacağı beklentileri oldukça yüksek olmakla birlikte, ABD’nin ise yüzde 8’lik bir küçülme ile 2020 yılını tamamlaması sürpriz olmayacak. Avrupa’nın lokomotifi Almanya’nın ise 2020 beklentisi yüzde 8’lik bir daralmaya işaret etmekte. Çin ise krizi başlatan ülke olmasına rağmen bu süreçten yüzde 1’lik bir büyüme ile kurtulacağı ve 2021 de ise yüzde 8-9 bandında büyüyeceği öngörülüyor.

Ülkemizde ise kriz etkileri dünya geneli ve özellikle Avrupa’dan 1-2 ay faz farkı ile hissedilmeye başlandı. Nisan ve Mayıs aylarında zirve yapan kriz etkisi Haziran’da nispeten aşağı iniş eğilimini azalttı. Türkiye’nin 2020 küçülme beklentisi yüzde 5 iken, 2021 büyüme beklentisi de yüzde 5. Ben 2021’in eğer bu dönemde yani 2020 ikinci yarısında doğru adımlar atılırsa yüzde 5’in üzerinde olacağı kanaatindeyim.



Kromaş olarak biz 2020 yılına iyi bir giriş yaptık ve ilk iki ayda (Ocak-Şubat döneminde) pandemi öncesi belirlediğimiz 2020 yılı hedeflerinin üzerinde bir performans sergiledik. Fakat pandemi ile başlayan Mart-Haziran döneminde ortalama işlerimizde yüzde 50’lik bir daralma oldu. Fakat biz stratejik olarak bu daralmaya paralel bir iş gücü daralması ya da iş yüklerimizi azaltma politikasına gitmemeye çalıştık. Bu dönemde hiçbir çalışanımız ile yollarımız ayırmadık, tam tersi özellikle bir süredir odaklanmak istediğimiz yapısal bazı gelişmelere zaman, enerji ve kaynak ayırdık. Yalın Yönetim Modeline geçiş, Dijital Transformasyon, Eğitim Seferberliği gibi ana konu başlıkları ile bu dönemi pandemi sonrası dönem için bir hazırlık dönemi olarak görüp kendimizi geliştirme ve önemli konuları çözme fırsatı olarak gördük. Tabi, maliyet kısıtlamaları ve optimizasyon çalışmalarına da önem verdik. Neredeyse her hafta şirketimizin, çalışanlarımızın entelektüel gücünü, yetkinliğini ve iş yapma becerilerini arttıran eğitimler verdik. Bunları online eğitim çerçevesinde yaptık ve oldukça olumlu geribildirimler aldık.



2020 ilk yarısında amacımız azalan kapasitemizi, pandemi sonrası bize rekabet avantajı yaratacak konulara ayırmaktı. Bu süreci çok iyi değerlendirdiğimizi düşünüyorum. 2020 ikinci yarısında pandemi etkisi azalmasıyla iş dünyasında da pozitif bir hareketlilik olacağı düşüncesindeyim. Fakat bu iyileşme maalesef pandeminin etkisini gösterdiği kadar hızlı olmayacak. Dünyanın eski ivmesini yakalaması 2021 yılı ortalarına sarkacaktır. Bizim 2020 yılı ikinci yarısında önceliğimiz, iç verimliliğimize odaklanmak, maliyetlerimizi kısmak ve azalan kapasitemizi etkin şekilde yönetmek olacaktır. Pandemi etkisinin yüksek olduğu 2020 yılı ikinci çeyreğinde satışımız yüzde 50 bandında düştü. Dolayısıyla bu düşüş sabit giderlerimizi yönetmek anlamında bize ciddi bir sorumluluk getirdi. İç verimlilik ve azaltılması gereken masraflara odaklandık. Şimdi ikinci yarıda bu odağımızı kaybetmeden satışlarımızı hedefimizin yüzde 60-70 bandına çekmeyi planlıyoruz.



Bizim içinde bulunduğumuz imalat sanayi, çok spesifik alanlar dışında bu krizden negatif etkilendi. Çünkü eğer yatırıma yönelik ürün ya da makine üretiyorsanız, belirsizlik ortamında ilk tasarruf yapılacak alandasınız demektir. Bu zorluğun farkında olarak daralan pazarda rakiplerimizden biraz daha fazla pay alma hedefiyle satış pazarlama stratejilerimizde bu döneme özel bazı çalışmalar da yaptık. Dijital alışveriş ve pazarlama bunlardan bir tanesi oldu. Bu sektörde yeni olabilecek online alışveriş konularında çalışmalarımız sürüyor ve oldukça yol kat ettik. 2020 yılı içerisinde bu konuda müşteriye dokunan sonuçlar almayı planlıyoruz.



Yüzey işlem çok ilginç ve bir o kadar da heyecan verici bir sektör. En güzel tarafı mekanik olarak ürettiğiniz makine ve sarf malzemelerin insan hayatlarına dokunuyor ve onlara mutluluk veriyor olması. Bizi bu konu çok heyecanlandırıyor ve motive ediyor. Örneğin, kuyumculuk sektörüne verdiğimiz bir parlatma makinesi bir çifti mutlu ederken, sağlık sektöründe çalışan makinelerimiz ise sakatlanmış kişilerin vücutlarına implant üreterek onların hayata bağlanmalarına sebep oluyor. Mermer sektöründeki makinelerimiz eskitilmiş mermer ile ev ve otellerde dekoratif görüntülerle insanların zevklerine dokunurken, tekstil sektöründeki makinelerimiz parlattığı fermuar, düğme gibi aksesuarlarla insanların yaşamlarına giriyor. Biz makine üretmeyi değil hayatlara dokunmayı, hayatın her alanında olmayı çok seviyoruz.



Özetle, 2020 yılı ikinci yarısının dünya ve Avrupa’da oldukça durgun, Türkiye’de ise Avrupa’ya göre nispeten daha iyi geçeceğini düşünüyorum. Fakat özellikle ihracatta Avrupa’ya oldukça bağlı bir Türkiye olduğumuzu düşünürsek iç pazar hareketliliği dışında ihracatçılar için de zor geçecek bir 2020 yılı olacaktır. 2021 yılı ilk yarısı globalde büyüme sinyallerinin artacağı bir yıl olsa da özellikle 2021 ikinci yarısında 2020 yaraları sarılmaya başlanacağı kanaatindeyim.



Dr. Tayfun Sığırtmaç

Genel Müdür



Kromaş Metal ve Makine San. Ltd. Şti.
 

plcmerkezi

Yeni Üye
Engin ALTIN
PLC Merkezi Elektronik Otomasyon San. ve Tic. Ltd. Şti.

Salgın süreci boyunca firmamız %60 kapasite ile müşterilerimize kesintisiz hizmet vermeye devam etti. Ekip arkadaşlarımızla sağlık yönünden bu süreci sorunsuz atlattık. Salgının etkisinin azalması ile Temmuz ayında normalleşmeye başladık.

Salgından sonra insansız üretimlerin ön plana çıkacağını düşünüyoruz. Bu sebeple gelecek ile ilgili planlarımızda endustriyel robotlarla ilgili tüm hizmetlerimizi genişletmek ön plana çıkmıştır.

Firmamız 2016 yılından beri PLC, Sürücü ve Operatör panellerin haricinde endüstriyel robotlarla ilgili,

Mühendislik
Tamir
Satış
Servis

hizmetleri de vermeye başlamıştır.

2020 yılının başından itibaren 2.el robotları yurt dışından ithal edip satmaya da başladık.

Ayrıca Bulgaristan da 2 yıl önce kurmuş olduğumuz PLC Merkezi BG firmamız ile de Bulgaristan da tamir ve satış hizmetlerimize robot satış hizmetlerini de ekledik.

Firmamız üretim hizmeti veren fabrikalardaki duruş süresini en aza indirmek, bu sebeple oluşan maliyetleri aşağı çekmek amacı ile stoğuna bir çok yedek parçalar ve 2.el ürünler koymaya devam etmektedir. Stoğunda 2.el ürünler ve yedek parçalar tutarak tamir süresini dolayısı ile arıza durumunda oluşan kayıpları en aza indirmeyi amaçlamaktadır.

Salgın sürecinde fabrikalar uzun süre çalışamadı. Bu sebeple müşterilerimizden arıza ve bakım hizmet talepleri de arttı. Bizler sahada müşterilerimize bakım çözümleri de sunarak arıza oluşumunu en aza indirmeye çalışıyoruz.

Önümüzdeki dönemde bizi endişelendiren kış aylarında salgında oluşabilecek artışlardır. Bu artış gerek insan, gerekse iş/para kayıplarına sebep olabilir. Genel olarak bu belirsizliğin 3-4 ay daha süreceği kanaatindeyiz. Bizler bu belirsizlik haricinde bir olumsuz durum görmemekteyiz.

Firmamız gerekli tedbirleri alarak, ülkemiz için çalışmaya devam etmektedir. Ülke olarak üretmemiz gerektiğini çok iyi biliyoruz. Kesintisiz üretim için firmamız her zaman hizmete hazırdır.
 

Ekler

  • 1594131334751.png
    1594131334751.png
    241 KB · Görüntülenme: 1

mguventurk

Yeni Üye
2020 yılının devamı ve sonrasındaki yıllar, son 10 yıldır yaşanan dijitalleşme sürecini daha da hızlandırıp, yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline getirecek. Kurumlar ile olan başvuru, evrak alışverişi, fatura ödeme gibi süreçleri, fiziksel olarak hareket etmeden, kalabalık ortamlarda bulunmadan, internet üzerinden yapabilme isteği, bunun günlük hayatımızdaki en belirgin yansıması olacak.
Şirketlerin, hızla değişen şartlara doğru uyumu sağlayabilmek adına, tüm tedarik zinciri bileşenlerini gerçek zamanlı olarak takip edebilme ve kısıtlar arasından, en optimum kararı verebilme için, Big Data, Optimizasyon, Analitik Modelleme gibi konulara daha çok ihtiyaç duyacaklarını farkedecekler ve bu teknolojilere yatırım yapacaklar.
Talebi doğru olarak tahmin edebilmekten ziyade, değişen talebe çevik olarak uyum sağlayabilme, tedarik zincirlerinin en önemli yetkinliği olacak.

Murat Güventürk,
SELCO Consulting
Kurucu Ortak
 

Ekler

  • pic_mg.jpg
    pic_mg.jpg
    54,3 KB · Görüntülenme: 3

Ufuk İlgin

Yeni Üye
2020 yılının ilk yarısında, hepimizin bildiği gibi Covid-19 salgını sebebi ile özellikle Mart ayından sonra ticaret neredeyse duracak noktasına gelmişti.
Alvo Yapı Kimyasalları A.Ş. olarak, Binaların temelden çatıya kadar su, ısı, nem yalıtımı problemlerine çözüm olan, ayrıca Epoxy Zemin Kaplamalar ve Yangın ve Nem boyası gibi özel boyalar konusunda HAYPERFLEX markası ile üretim ve satış yapan bir firmayız.

Özellikle yapıları güçlendirme, binaların depreme dayanıklılığını, yapı kimyasalları ile arttırma gibi konularda Ar-Ge çalışmalarımız devam etmekle birlikte, piyasada bazı güçlü partnerlerimiz ile yapılan uygulamalarda çok başarılı sonuçlar da alıyoruz. Köprü, viyadük ve benzeri önemli yapılarda tercih edilen bu ürünlerle ilgili AR-Ge çalışmalarımız dünya standartlarına uygun olarak hızla devam etmektedir.

Zaten yılın ilk ayları kış ayları olması sebebi ile inşaat sektöründe ticaretin durgun olduğu aylardır.
Biz ALVO Yapı Kimyasalları A.Ş olarak bu dönemi boş oturarak geçirmedik.
HAYPERFLEX Markamız Türkiye için yeni bir marka olduğundan, Ar-Ge ve Ürün geliştirme çalışmalarımız devam ederken, marka bilinirliğini arttırıcı sosyal medya çalışmaları, Kataloglar, broşürler, firma tanıtım yazıları, mailing gibi pazarlama çalışmalarımızı tamamladık.

Ayrıca şirketin yeniden yapılandırma sürecini başlattık. Ekibimize yeni yüzler katarak bu yeni profesyonellerin eğitimini tamamladık. İç piyasa için Satış Stratejilerimizi oluşturduk. Bir yandan da mevcut müşterilerimiz ve potansiyel müşterilerimiz ile iletişim içerisinde olmaya devam ettik.
Firmamızın ve markamızın en önem verdiği konulardan olan ürün ve hizmet kalitesi konusunda sistemlerimizi gözden geçirdik, eksikliklerimizi giderdik. Bunu yaparken hep empati kurduk, hep müşteri olsaydık ne isterdik diye yola çıktık ve buna göre çözümler ürettik. Kalite kontrol ve Ar-Ge sistemlerimizi geliştirdik. Ürün yelpazemize yeni ürünleri dahil ettik.

Bu çalışmalarımız tamamlandığı için, yılın 2. Periyodunda amacımız, hazırladığımız strateji ve planlar çerçevesinde ürünlerimizi farklı kanallar ile sahaya indirmek. Yani yılın 2. Yarısını tamamen satış arttırıcı faaliyetlere ayırdık. Bunu yaparken de pazarlamanın tüm gereçlerini kullanıyoruz.
İhracat konusunda amacımız zaten var olan müşterilerimiz ile daha yoğun çalışmak, henüz olmadığımız yeni pazarlar yaratmak (Balkanlar gibi) ve Avrupa pazarına da girmek. Konuyla ilgili fuarları takip ediyoruz.

İç piyasada, uygulamacı bayilerimiz kanalı ile Türkiye’ de devam eden projelere ürünlerimizin tanıtımını yaparak kullanılmasını sağlıyoruz. Bu konuda güzel gelişmeler sağladık ve çok önemli projelerde ürünlerimiz kullanılmaya başlandı.

Türkiye’ de ve Dünya’ da marka olmuş büyük firmalara fason üretim yapıyoruz ve bu konuda yeni firmalar ile de partner olmak için görüşmelerimiz devam ediyor. Çalıştığımız firmalar konusunda çok seçici davranıyoruz. Kalite anlayışı bizim gibi yukarda olan firmalar ile çalışıyoruz. Sadece satış olsun diye kalitemizden ödün vererek üretim yapmıyoruz.

Üçüncü satış kanalımız olan ve kendi markamız ile satış yaptığımız Bayilikler ile görüşmelerimiz devam ediyor ve yeni bayilikler veriyoruz.
Amacımız çok sayıda bayi ile çalışmak değil, Büyük illerde her ilçede en az 1 bayi, daha küçük illerin merkezinde en az 1 bayilik vererek Türkiye’ nin 81 ilinde ürünlerimizin satışını gerçekleştirmek ve müşterilerimizin ihtiyacı olan hizmetleri onlara sunmaktır.
 

Tolga Ustun

Yeni Üye
Anatek İskele firmamızın 2020 yılının ikinci yarısındaki öncelikli planı halihazırda dahil olduğu mevcut projelerde verdiği hizmete devam etmektir. Bunlar; İstanbul Çöp Yakma Tesisi İnşaatı, Yeniköy/Kemerköy Termik Santralı Rehabilitasyon İşleri ve Akkuyu Nükleer Enerji Santralı İnşaatı projeleridir. Bunun yanı sıra en az bir uzun erimli projeye daha dahil olmayı hedeflemekteyiz.

AnaStroy firmamız ile geçen yıl girdiğimiz Rusya Bölgesi’nde dev bir yatırım olan Amurski Gas Processing Plant inşaatı projesinde iş iskelesi kurulumu, mekanik borulama, kumlama, boyama ve izolasyon işleri alanında vermekte olduğumuz hizmete 2020 yılının ikinci yarısında da devam edeceğiz. Aynı zamanda bu bölgede de en az bir uzun erimli endüstriyel projeye daha dahil olmak ana hedefimizdir.

Bu yılın ikinci yarısında özelikle Avrupa’nın doğusunu daha fazla radarımıza katarak olası iş fırsatlarını daha yakından değerlendirmeyi hedeflemekteyiz.

2020 yılının ilk yarısında ortaya çıkan korona virüsü salgını tüm dünyada olduğu gibi bizim de hem mevcut işlerimizin hızını ve verimliliğini hem de yeni işler için girişim kapasitemizi olumsuz yönde etkilemişti. İkinci yarı için temennimiz; salgının en kısa sürede kontrol altına alınarak piyasaların normalleşmesidir.

T. Tolga Üstün
Kurucu Ortak
 

Yeliz Yirmibeş

Aktif Üye
2020 yılının ilk yarısında, hepimizin bildiği gibi Covid-19 salgını sebebi ile özellikle Mart ayından sonra ticaret neredeyse duracak noktasına gelmişti.
Alvo Yapı Kimyasalları A.Ş. olarak, Binaların temelden çatıya kadar su, ısı, nem yalıtımı problemlerine çözüm olan, ayrıca Epoxy Zemin Kaplamalar ve Yangın ve Nem boyası gibi özel boyalar konusunda HAYPERFLEX markası ile üretim ve satış yapan bir firmayız.

Özellikle yapıları güçlendirme, binaların depreme dayanıklılığını, yapı kimyasalları ile arttırma gibi konularda Ar-Ge çalışmalarımız devam etmekle birlikte, piyasada bazı güçlü partnerlerimiz ile yapılan uygulamalarda çok başarılı sonuçlar da alıyoruz. Köprü, viyadük ve benzeri önemli yapılarda tercih edilen bu ürünlerle ilgili AR-Ge çalışmalarımız dünya standartlarına uygun olarak hızla devam etmektedir.

Zaten yılın ilk ayları kış ayları olması sebebi ile inşaat sektöründe ticaretin durgun olduğu aylardır.
Biz ALVO Yapı Kimyasalları A.Ş olarak bu dönemi boş oturarak geçirmedik.
HAYPERFLEX Markamız Türkiye için yeni bir marka olduğundan, Ar-Ge ve Ürün geliştirme çalışmalarımız devam ederken, marka bilinirliğini arttırıcı sosyal medya çalışmaları, Kataloglar, broşürler, firma tanıtım yazıları, mailing gibi pazarlama çalışmalarımızı tamamladık.

Ayrıca şirketin yeniden yapılandırma sürecini başlattık. Ekibimize yeni yüzler katarak bu yeni profesyonellerin eğitimini tamamladık. İç piyasa için Satış Stratejilerimizi oluşturduk. Bir yandan da mevcut müşterilerimiz ve potansiyel müşterilerimiz ile iletişim içerisinde olmaya devam ettik.
Firmamızın ve markamızın en önem verdiği konulardan olan ürün ve hizmet kalitesi konusunda sistemlerimizi gözden geçirdik, eksikliklerimizi giderdik. Bunu yaparken hep empati kurduk, hep müşteri olsaydık ne isterdik diye yola çıktık ve buna göre çözümler ürettik. Kalite kontrol ve Ar-Ge sistemlerimizi geliştirdik. Ürün yelpazemize yeni ürünleri dahil ettik.

Bu çalışmalarımız tamamlandığı için, yılın 2. Periyodunda amacımız, hazırladığımız strateji ve planlar çerçevesinde ürünlerimizi farklı kanallar ile sahaya indirmek. Yani yılın 2. Yarısını tamamen satış arttırıcı faaliyetlere ayırdık. Bunu yaparken de pazarlamanın tüm gereçlerini kullanıyoruz.
İhracat konusunda amacımız zaten var olan müşterilerimiz ile daha yoğun çalışmak, henüz olmadığımız yeni pazarlar yaratmak (Balkanlar gibi) ve Avrupa pazarına da girmek. Konuyla ilgili fuarları takip ediyoruz.

İç piyasada, uygulamacı bayilerimiz kanalı ile Türkiye’ de devam eden projelere ürünlerimizin tanıtımını yaparak kullanılmasını sağlıyoruz. Bu konuda güzel gelişmeler sağladık ve çok önemli projelerde ürünlerimiz kullanılmaya başlandı.

Türkiye’ de ve Dünya’ da marka olmuş büyük firmalara fason üretim yapıyoruz ve bu konuda yeni firmalar ile de partner olmak için görüşmelerimiz devam ediyor. Çalıştığımız firmalar konusunda çok seçici davranıyoruz. Kalite anlayışı bizim gibi yukarda olan firmalar ile çalışıyoruz. Sadece satış olsun diye kalitemizden ödün vererek üretim yapmıyoruz.

Üçüncü satış kanalımız olan ve kendi markamız ile satış yaptığımız Bayilikler ile görüşmelerimiz devam ediyor ve yeni bayilikler veriyoruz.
Amacımız çok sayıda bayi ile çalışmak değil, Büyük illerde her ilçede en az 1 bayi, daha küçük illerin merkezinde en az 1 bayilik vererek Türkiye’ nin 81 ilinde ürünlerimizin satışını gerçekleştirmek ve müşterilerimizin ihtiyacı olan hizmetleri onlara sunmaktır.
2020 yılının ilk yarısında, hepimizin bildiği gibi Covid-19 salgını sebebi ile özellikle Mart ayından sonra ticaret neredeyse duracak noktasına gelmişti.
Alvo Yapı Kimyasalları A.Ş. olarak, Binaların temelden çatıya kadar su, ısı, nem yalıtımı problemlerine çözüm olan, ayrıca Epoxy Zemin Kaplamalar ve Yangın ve Nem boyası gibi özel boyalar konusunda HAYPERFLEX markası ile üretim ve satış yapan bir firmayız.

Özellikle yapıları güçlendirme, binaların depreme dayanıklılığını, yapı kimyasalları ile arttırma gibi konularda Ar-Ge çalışmalarımız devam etmekle birlikte, piyasada bazı güçlü partnerlerimiz ile yapılan uygulamalarda çok başarılı sonuçlar da alıyoruz. Köprü, viyadük ve benzeri önemli yapılarda tercih edilen bu ürünlerle ilgili AR-Ge çalışmalarımız dünya standartlarına uygun olarak hızla devam etmektedir.

Zaten yılın ilk ayları kış ayları olması sebebi ile inşaat sektöründe ticaretin durgun olduğu aylardır.
Biz ALVO Yapı Kimyasalları A.Ş olarak bu dönemi boş oturarak geçirmedik.
HAYPERFLEX Markamız Türkiye için yeni bir marka olduğundan, Ar-Ge ve Ürün geliştirme çalışmalarımız devam ederken, marka bilinirliğini arttırıcı sosyal medya çalışmaları, Kataloglar, broşürler, firma tanıtım yazıları, mailing gibi pazarlama çalışmalarımızı tamamladık.

Ayrıca şirketin yeniden yapılandırma sürecini başlattık. Ekibimize yeni yüzler katarak bu yeni profesyonellerin eğitimini tamamladık. İç piyasa için Satış Stratejilerimizi oluşturduk. Bir yandan da mevcut müşterilerimiz ve potansiyel müşterilerimiz ile iletişim içerisinde olmaya devam ettik.
Firmamızın ve markamızın en önem verdiği konulardan olan ürün ve hizmet kalitesi konusunda sistemlerimizi gözden geçirdik, eksikliklerimizi giderdik. Bunu yaparken hep empati kurduk, hep müşteri olsaydık ne isterdik diye yola çıktık ve buna göre çözümler ürettik. Kalite kontrol ve Ar-Ge sistemlerimizi geliştirdik. Ürün yelpazemize yeni ürünleri dahil ettik.

Bu çalışmalarımız tamamlandığı için, yılın 2. Periyodunda amacımız, hazırladığımız strateji ve planlar çerçevesinde ürünlerimizi farklı kanallar ile sahaya indirmek. Yani yılın 2. Yarısını tamamen satış arttırıcı faaliyetlere ayırdık. Bunu yaparken de pazarlamanın tüm gereçlerini kullanıyoruz.
İhracat konusunda amacımız zaten var olan müşterilerimiz ile daha yoğun çalışmak, henüz olmadığımız yeni pazarlar yaratmak (Balkanlar gibi) ve Avrupa pazarına da girmek. Konuyla ilgili fuarları takip ediyoruz.

İç piyasada, uygulamacı bayilerimiz kanalı ile Türkiye’ de devam eden projelere ürünlerimizin tanıtımını yaparak kullanılmasını sağlıyoruz. Bu konuda güzel gelişmeler sağladık ve çok önemli projelerde ürünlerimiz kullanılmaya başlandı.

Türkiye’ de ve Dünya’ da marka olmuş büyük firmalara fason üretim yapıyoruz ve bu konuda yeni firmalar ile de partner olmak için görüşmelerimiz devam ediyor. Çalıştığımız firmalar konusunda çok seçici davranıyoruz. Kalite anlayışı bizim gibi yukarda olan firmalar ile çalışıyoruz. Sadece satış olsun diye kalitemizden ödün vererek üretim yapmıyoruz.

Üçüncü satış kanalımız olan ve kendi markamız ile satış yaptığımız Bayilikler ile görüşmelerimiz devam ediyor ve yeni bayilikler veriyoruz.
Amacımız çok sayıda bayi ile çalışmak değil, Büyük illerde her ilçede en az 1 bayi, daha küçük illerin merkezinde en az 1 bayilik vererek Türkiye’ nin 81 ilinde ürünlerimizin satışını gerçekleştirmek ve müşterilerimizin ihtiyacı olan hizmetleri onlara sunmaktır.
Sektörün yenilikçi ürünlere ihtiyacı var. Bina sağlığı ve konforu için bu önem arz ediyor. Bu başarıda pazarlama çalışmalarınızın rolü önemli. Doğru kanal ve strateji ile hızlı geri dönüşlerinizin olmasını dilliyorum.
 

Yeliz Yirmibeş

Aktif Üye
Anatek İskele firmamızın 2020 yılının ikinci yarısındaki öncelikli planı halihazırda dahil olduğu mevcut projelerde verdiği hizmete devam etmektir. Bunlar; İstanbul Çöp Yakma Tesisi İnşaatı, Yeniköy/Kemerköy Termik Santralı Rehabilitasyon İşleri ve Akkuyu Nükleer Enerji Santralı İnşaatı projeleridir. Bunun yanı sıra en az bir uzun erimli projeye daha dahil olmayı hedeflemekteyiz.

AnaStroy firmamız ile geçen yıl girdiğimiz Rusya Bölgesi’nde dev bir yatırım olan Amurski Gas Processing Plant inşaatı projesinde iş iskelesi kurulumu, mekanik borulama, kumlama, boyama ve izolasyon işleri alanında vermekte olduğumuz hizmete 2020 yılının ikinci yarısında da devam edeceğiz. Aynı zamanda bu bölgede de en az bir uzun erimli endüstriyel projeye daha dahil olmak ana hedefimizdir.

Bu yılın ikinci yarısında özelikle Avrupa’nın doğusunu daha fazla radarımıza katarak olası iş fırsatlarını daha yakından değerlendirmeyi hedeflemekteyiz.

2020 yılının ilk yarısında ortaya çıkan korona virüsü salgını tüm dünyada olduğu gibi bizim de hem mevcut işlerimizin hızını ve verimliliğini hem de yeni işler için girişim kapasitemizi olumsuz yönde etkilemişti. İkinci yarı için temennimiz; salgının en kısa sürede kontrol altına alınarak piyasaların normalleşmesidir.

T. Tolga Üstün
Kurucu Ortak
Enerji tesislerinde çalışan güvenliği aynı zamanda işin hızlı yapımı önem arz ediyor. Anatek'in güvenli iskele sistemleri ile bu iki unsuru yerine getirerek yatırımcıya daha da önemlisi çalışanlara katkı sağlayacak olması ülkemiz açısından da önemli. Hem yurt içinde hem de yeni pazarınız Rusya'daki çalışmalarınızda başarılarınızın devamını dileriz Tolga Bey...
 
Top