• Hoş geldiniz,

    Yeni bir iş ağı olan Endüstri Forum’a ÜCRETSİZ üye olarak değerli paylaşımlarınızı buradan da yaparsanız, akışta kaybolmaz ve sürekli okunur.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Şirketlerin B Planı Nedir? - Araştırma Dosyası

Burak Günsür

Yeni Üye
Burak Günsür
Schaeffler Türkiye
Satış Müdürü - Endüstri

"Yeni Normal"imiz aslında çoktan oluştu. 16 Mart tarihinden itibaren home-office çalışma düzeninde çalışmaktayız ve Mayıs ayında da böyle devam edeceğiz. Geçirdiğimiz bu dönemde "normal"de her gün rutin olarak yaptığımız
ve "normal"de kolayca yapabileceğimiz ama ihmal ettiğimiz
bazı şeylerin kıymetini anladık.

Örneğin yüz yüze yapılan müşteri ziyaretlerimizi ya da ofiste çalışma arkadaşlarımız ile kısa kahve molalarını özledik. Fakat bir yandan da ofisin "normal" temposunda ancak günler sonrasına planlanabilen toplantıların dijital platformlarda nasıl hızlı bir şekilde neticelendirilebildiğini de görmüş olduk. Ya da dijital pazarlama ve online eğitimlerin sandığımızdan daha önemli olduğunun farkına vardık. Trafikte geçirilen süreye acırdık ama hiç bu kadar derinden hissetmemiştik o vaktin değerini.

Hababam Sınıfı'nın Mahmut Hoca'sı demişti ya "Okul sadece dört yanı duvarla çevrili, tepesinde dam olan yer değildir. Okul her yerdir..." diye... Biz de bir satış organizasyonu için internet ve telefon olan her yerin aslında ofis olduğunu bir kez daha anladık bu dönemde.

Ve bu şartlarda sektörümüzün önde gelen global üreticilerinden biri olarak müşterilerimize ve iş partnerlerimize daha fazla kulak verdik. "Yeni Normal" iş modellerimizi şekillendirirken nasıl daha fazla yanlarında olabiliriz bunun yollarını aradık. Bu dönemi karşılıklı güveni artırarak atlatmak için üzerimize düşenleri yaparak çalışmalarımıza devam ediyoruz

Gelelim forum başlığındaki planlara. Bu dönemde gördük ki alternatif senaryolara göre bir B planı yapıp belli bir plana bağlı kalmak yetersiz kalıyor. Değişimin önemini hep dinledik eğitimlerde, seminerlerde. İş yaşamında yeni arkadaşlara değişim yönetiminin temellerini anlattık hep. Fakat değişim becerisinin bu kadar önemli olduğu bir dönem hiç birimiz yaşamamıştık. Bu nedenle belirli bir plan yapıp bunun takibini yapmak yerine her an mevcut iş planımızı revize edip verimli bir şekilde uygulayabilme refleksimizi geliştirdik.
Bu dönemde bu refleksimize güvenerek, bu refleksimizi daha da geliştirerek devam edeceğiz.

"Ne en güçlü olan tür hayatta kalır, ne de en zeki olan... Değişime en çok adapte olabilendir hayatta kalan"
- Charles R. Darwin.

Selamlar & Saygılar.
 

EBRU ATA TUNCER

Yeni Üye
Ebru Ata Tuncer
Teksan Jeneratör
Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi

- Dijitalleşme ve e-ticaret yatırımları önem kazanacak,
- Uzaktan İzleme ve Müdahale Sistemlerinin önemi artacak. Teksan Uzaktan İzleme Sistemi’ni müşterilerimize daha rahat anlatabileceğiz.
- Geleneksel iş modelleri ve çalışma yöntemleri değişecek. Seyahatler, fuar katılımları ve etkinlikler azalacak, fakat bu oranda teknolojinin doğru kullanımı ile doğru kişilere doğru kanallarla ulaşım artacak. Yeni iş modelleri ile çalışan ve işveren taraflarında daha verimli iş modelleri oluşturulacak.
- Kısa dönemli planlardan ziyade uzun dönemli stratejilerin önemi artacak.
- Koronavirüs, insanın Doğa’ya verdiği zararı hatırlattı. Küresel ısınma kaynaklı doğal felaketler, virüsler, salgınlar Dünya’nın gündeminde olmaya devam edecek. Sürdürülebilir bir yaşam ve sanayi modeli gezegenimiz için hayati öneme sahip.
- Üretimde, lojistikte insan faktörünü azaltacak teknolojilere geçiş hızlanacak.
 
Son güncelleme:
Normalleşme çok uzun sürerse şirketinizin ''Yeni Normal''i nasıl olacak?
- "Dönüşümlü çalışmaya başlayacağız,
- Dijitalde varlığımızı artıracağız,
- Yeni iş alanlarına odaklanacağız" gibi yanıtlar ön plana çıkıyor...

Siz de bu soruyu;
- Adınız, soyadınız,
- Şirketinizin adı,
- Ünvanınızı yazarak burada (Forumda) yanıtlarsanız, hem topluca istişare ederiz, hem de ST Endüstri Dergilerinde 'Araştırma Dosyası' olarak yayınlanır.

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederiz...
 
Normalleşme çok uzun sürerse şirketinizin ''Yeni Normal''i nasıl olacak?
- "Dönüşümlü çalışmaya başlayacağız,
- Dijitalde varlığımızı artıracağız,
- Yeni iş alanlarına odaklanacağız" gibi yanıtlar ön plana çıkıyor...

Siz de bu soruyu;
- Adınız, soyadınız,
- Şirketinizin adı,
- Ünvanınızı yazarak burada (Forumda) yanıtlarsanız, hem topluca istişare ederiz, hem de ST Endüstri Dergilerinde 'Araştırma Dosyası' olarak yayınlanır.

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederiz...

Aykut Açıkgöz
Emcekare Mühendislik A.Ş
Genel Müdür

Covid 19 salgını ne kadar da düşme eğilimi gösterse de , normalleşme sürecinin iki yıl daha süreceğini tahmin etmekteyiz . Dünyaya hem Ekonomik , hem sağlık hem de psikolojik anlamda çok büyük hasarlar verdi . Yıllardır biz otomasyoncuların üzerin de durduğu ; “ Sayısal Fabrika “ , “ Endüstri 4.0 “ , “ Uzaktan Erişim “ , “Robotik “ gibi kavramların ne kadar önemli olduğu bu süreçte ortaya çıktı .

Önümüzdeki süreçte aşağıdaki süreçleri yapmayı planlıyoruz. Bu listedeki bazı maddeleri geçmiş olduğumuz yıllarda uygulamaya koymuştuk bazılarıda planlarımız arasında idi .Covid 19 süreci işlerin biraz daha hızlanmasını sağlamı oldu .

1.Uzaktan Erişim gücü ile çalışanlarımıza ,müşterilerimize ve hedef kitlelerimize daha kolay ulaşabilir olduk . Önceden sizi karşınızda görmek isteyen müşteriler , bu süreçte telekonferans isteklerimizi kolaylıkla kabul eder hale geldiler .Böylelikle zamanı daha efektif kullanabiliyoruz .

2. Finansımız daha iyi yönetebilmek için kontrol mekanizmalarımız ve önlemlerimizi artırdık .

3. Bütçe ,Maliyet dengesini koruyarak ; Finans ,Lojistik, Satış ,Pazarlama ve Projelerimiz ile ilgili yeni hedefler belirledik .

4. Yurtdışı temsilciliklerimizden bilgilerimizi güncelleyerek; hangi ülke ve pazarların daha yakın zamanda aktif hale gelebilecekleri öngörülerinde bulunarak planlamalarımızı yaptık. Bu doğrultuda yurt içi ve yurt dışı yeni pazarlar bulma yönünde çalışmalara başladık .

5.Mevcut personel kadrosunun korunarak, eğitim planlamaları yapıyoruz. Böylelikle eksik gördüğümüz kısımlarımızı gidermiş olacağız.

Firmaların uzaktan vermiş oldukları Eğitimleri takip ederek hem bilgilerimizi tazeliyoruz hem de eksik yönlerimizi tamamlıyoruz.

6.Mevcut iş sözleşmelerinde ve planlamalarında revizyonlara giderek yeni iş planlamalarımızı revize ettik .

7.Altyapısı daha önceki dönemlerde hazır olan İnternetten Satış Mağazamızı devreye sokuyoruz .

8- Çalışanlarımızın ve ailelerinin bu süreçten en az etkilenmesi için hem irtibat halinde olmaya gayret gösteriyoruz.

9- İşletme ve Proje sürekliliği için sahada da; imkanlar ölçüsünde olmaya çalışıyoruz .

10. Uzun zamandır ihmal ettiğimiz bazı AR-GE ve yazılım projelerimizi geliştirmeye başladık .
 
Firmamız için normalleşme artık mümkün değil. Yeni sistemde çalışanların verimi ortalama %30 arttı. Yolda geçen zaman tasarrufu ile artık iç eğitimlerimizi 4 kat artırabilmişiz. Virüs bittiğinde de büyük oranda bu şekilde çalışacağız.

İç eğitimlerin ciddi artışı ve verimli çalışmanın büyük oranda artış sağladığı konusunda size katılıyorum. Zamanı daha etkin kullanmaya hızlıca adapte olduk, motivasyon düşüşüne sebep olan trafik ve uzun yolculuklar ciddi derecede azaldı. Bu vesile ile çalışanlara, bizlere daha çok alan açılmış oldu.
 

Levent Taşkın

Yeni Üye
Levent Taşkın - Taşkın Danışmanlık
(Yönetim Danışmanı,Uluslararası üst düzey yönetici, ICF takım ve yönetici koçu, endüstri yüksek mühendisi)

Pandemiyle birlikte şirketlerde artık yapısal ve operasyonal olarak iş yapış biçimlerini değiştirmek zorunda kalacaklardır. Yazımın içerisinde de belirttiğim gibi krizler fırsatlar yaratır. Pandemi sonucunda oluşan ve gittikçe derinleşecek olan finansal kriz de şirketlere hem zorluk yaşatacak, hem de fırsatları görmesini sağlayacaktır. Benim şirketlerde bugünden sonra hızla yol haritasına konması gereken konulara ait görüşlerim aşağıdaki gibidir:
1. Şirketlerde yeni bir yönetim anlayışı doğacaktır. Yönetim kadroları, yetenek ve becerileriyle şirketleri ileriye taşıyacak, liderlik yapacak kişilerden oluşturulmaya başlanacaktır. Değişim; teknoloji, dijitalleşme ve insan odaklı bir vizyonu hayata geçirecek; liderlik özelliği güçlü, krizleri ve trendleri önceden görebilecek, kriz oluşmadan eylem planları yapabilecek analitik yapılı yöneticiler koltuklarda yer alacaktır. Öncelikle şirketlerdeki temel değişim kişisel egolarını tatmin eden ve şirkete değer katmayan yöneticiler yerine, eğitimli, yenilikçi, zeki ve lider yöneticiler ile yönetim kademeleri değiştirilecektir. Liyakat ön planda olacaktır.

2. Şirketlerin dijitalleşmeye yatırım yapması ve bu konuda proaktif olmaları gerekmektedir.

3. Dijital pazarlama ön planda olacaktır. Daha fazla sosyal medya ve hedef kitleye yönelik yayınlar, web sitelerinin interaktif olması, mikrositeler/videolar/görseller/ basılı tüm metaryallerin artık bir app ile ulaşılabilir olması, müşterilere yakın olmanın stratejilerinin oluşturulması

4. Mobil çalışan artık kontrol edilemeyen bir çalışan değil, tam tersine en çok kullanılması gereken çalışan olacaktır.

5. Online toplantılar ve konferanslar ile yer ve ülke bağımsız kısa ve öz toplantılarla verim artırma ön planda olacaktır.

6. ERP ve CRM programlarının önemi iyice anlaşıldı. Bu programlarla anlık finansallar, günlük raporlar, durum analizleri ve şeffaflık iş verimliliği açısından artık olmazsa olmazlardan birisidir.

7. Üretimde 3D gibi hızlı ve en kısa sürede yeni ürün çıkarma özelliği ön planda olacaktır

8. Lojistik ve tedarik zincirinde hız ve yerel kaynaklardan temin etme süreçleri önem kazanmıştır.

9. Online eğitimler ile daha fazla kitleye zaman ve mekan bağımsız ulaşma ve eğitme ile hem az adam fazla iş, hem de farklı müşterilere kısa sürede farklı eğitimlerle ülke çapında en az maliyetle ulaşma için eğitim sistemleri yeniden düzenlenecektir.

10 İnsan kaynaklarına ait personel yönetimi, personel performans değerlendirmesi, kariyer planlaması, personel etik ve uyum eğitimleri gibi birçok proses mutlaka dijital platformlar üzerinden yapılmalıdır. İşe liyakata göre eleman seçme önceliği yeni dönemde önem kazanacaktır. IK proseslerinin bir ERP ile şeffaf ve adil bir biçimde şirketlerde yer alması önem kazanmıştır.
 

ERS OTOMASYON

Yeni Üye
1- Evden çalışmanın aslında ne kadar zevkli ve daha verimli olabileceğini öğrendik.
2- Corona sonrası bizi tamamen farklı bir dünya beklediğinin farkındayız ve hedeflerimizi tekrar güncelledik.
3- Dijital satışın öneminin farkına vardık ve araştırıyoruz.
4- Herşeyin başının sağlık olduğunu bir kez daha acı şekilde anlamış olduk.
5- Sevdiklerimizle daha çok zaman geçirdik ve ne kadar az zaman geçirdiğimizin farkına vardık.
 
Alperen BAKTEMEN
TLY Proses Enerji Sistemleri San. / SETASİS GROUP
Genel Müdür / Yönetim Kurulu Üyesi

- Normalde şirketler satış departmanına bir kişiyi işe alacağı zaman, seyahat vs. durumlarından dolayı yaşı genç olan kişileri tercih etmektedir. Pandemi sonrası firmalar, satış ve müşteri ile temas içerisinde olan departmanlarına alacağı kişileri tecrübeli ve networku güçlü olan orta yaş grubu adaylar arasından seçecektir.
- Dijitalleşme konusuna gelince, dijitalleşme günümüz çağında firmaların kesinlikle güçlendirmesi gereken bir konuyken, pandemi ile birlikte daha önemli bir hal almıştır.
- Satış ve Teknik Servis gibi müşteri ile temas halindeki konular, Teamviewer & Skype & Zoom gibi programlar üzerinden yürütülmeye dönecek ve bununla alakalı departmanlar oluşacaktır diye düşünüyorum. Böyle bir oluşum(olursa eğer), bedensel engeli olan engelli vatandaşlarımızın bilgisayar başından evden-ofisten çalışabilecekleri bir şekilde tasarlanabilirse, ikna kabiliyeti yüksek olan sayısız engelli vatandaşımıza iş istihdamı olur.
- Otomasyon sistemine geçmeyen firmalar, insana dayalı üretimin zararını bu süreçte ciddi anlamda gördüler. Özellikle, tekstilde büyük bir değişim olacaktır.
- En önemlisi bu süreçte kurumsal yapının önemi ortaya çıktı . Kurumsal firmalar, işlerini evden de sorunsuzca yürütebildiler - yürütmeye devam ediyorlar.

Normalleşme çok uzun sürerse şirketinizin ''Yeni Normal''i nasıl olacak?
- Telefon - mail - skype gibi iletişim araçlarını kullanarak bütün işlerimizi bu şekilde organize etmeye çalışıyoruz.
- Dijitalde varlığımızı artıracağız, işimizle ilgili teknik resim ve videolar oluşturmaya başladık.
- Sektörde kendi farkımızı yaratacak konulara yoğunlaştık.
 
Son güncelleme:

Alper Turan

Yeni Üye
Alper Turan
STÖBER Antriebstechnik GmbH Co+KG
Türkiye Satış Direktörü


Öncelikle uluslararası firmada çalışan bir Türk olarak aslında “normal nedir?” sorusuna cevap verebilmenin konunun aydınlatılması için yapılması gereken ilk iş olduğunu düşünüyorum. Yıllardır benim ve benim gibiler için zaten yeterince zor bir konudur şu “normal olan aslında neydi?” sorusu.

Geçelim literatür bilgisine. Evet Türk Dil Kurumu “Normal”i şu şekilde tanımlıyor: “Kurala uygun, alışılagelen, olağan, aşırılığı olmayan.” Tanımın oldukça sade ve anlaşılabilir olduğu malumunuzdur. Bu konuda bize yardımcı olacak ikinci olgu ise Öz Türkçesi “Uyum” olan “Adaptasyon”dur. “Adaptasyon, canlıların ortamlarında başarılı bir şekilde yaşamasını sağlayan kalıtsal değişikliktir. Çevrelerine yeterince uyum sağlayıcı adaptasyonlara sahip olmayan organizmalar ya bulundukları ortamdan gitmek zorunda kalırlar ya da soyları tükenir.”

Düşüncelerimin kalan kısmını firmamız Almanya merkezli bir firma olduğu ve mantalitelerini bildiğim için bu kapsamda yapacağımı da belirttikten sonra, gelelim yukarıdaki olgular doğrultusunda şirketimizin yapacaklarına:

Genel olarak şirketimiz hali hazırda dijital araçları oldukça sık kullanmaktaydı; Webinar faaliyetleri, çeşitli anket, araştırma araçları, müşterilerimiz için internet üzerinden hesaplama programları ve online talep oluşturma gibi mesleki uygulamalar, vs… Zaten globalleşen dünyada uluslararası kalite standartlarında, “kurala uygun” ürünler üretip bunları pazara sunamazsanız güveninizi yitirir, zamanla da silinip gidersiniz. Bu doğal seçilimin bir sonucudur. Mevcut duruma uyum göstermek sizi hayatta tutar. Uyum göstermek bizim 86 yıldır yaptığımız, tecrübelerimizle kanıtlanmış, “olağan” ve yapılması gereken bir davranıştır. Firmamız biraz da Alman iş kültürünün etkisiyle halihazırda çözüm odaklı ve zamanı optimum kullanmaya yönelik faaliyetlerde bulunup makine imalatçılarına kesintisiz, yenilikçi ve yaratıcı ürünler sunmaktadır. İşlerini kolaylaştıran, zamandan kazandıran sağlam ürünler kullanan mutlu müşteriler ise bizim en büyük motivasyon kaynağımızdır. Dijitalleşme, bu konuda herkese çok yardımcı olmaktadır. Kısacası; bu konu gerekenin gereken zamanda yapılacağı anlamına gelen, önce uyum gösterilecek sonra da kendi normalini oluşturacak önceden kestirilemeyen bir konudur. Sağlık, zaman ve mutlu müşteriler hepimizi şekillendirecektir.

Mühim olan; ülkemiz Türkiye’nin bu sürece nasıl uyum sağlayacağıdır. Sonuçta ülkemizi seviyor ve burada yaşıyoruz. Tek başına firmaların bundan sonraki “normal”inin nasıl olacağı değil, ülke olarak bizim yeni normalimizin ne olacağıdır. İş dünyasının geçmişte yapmış olduğu hataları biliyoruz. Örneğin; personelinin asgari çalışma ortamı standartlarını oluşturmadan onlardan iş talep edip, ölümle sonuçlanan iş kazalarına sebebiyet veren, sırf evine ekmek götürebilmek adına aldığı net maaş üzerinden değil de asgari ücretten sigorta priminin işvereni tarafından yatırılmasına göz yumup kendi geleceğinden çalan insanların olduğu ve bunun giderek “olağan” hale geldiği bir ülkenin dünya ile “uyum” sorunu yaşayıp yarışın dışında kalması “normal”dir.

Yaşadığımız şu günler, iş dünyasının kendisini yeniden gözden geçirmesi, uluslararası rekabetteki vizyonlarını mevcut olanakları dahilinde yeniden oluşturması, sağlık tedbirleri çerçevesinde çeşitli eğitimler düzenleyerek personelini eğitime tabi tutması ve hayal dünyasından çıkıp kendilerine çeki düzen vermeleri için bir fırsattır. Ne demiş büyüklerimiz: ”Bir musibet bin nasihatten evladır.”

Vakit ayırıp okuduğunuz ve Recep Akbayrak Bey’e böyle bir araştırma konusu açtığı için ayrıca teşekkür ederim.

Sağlıcakla kalın.
 

Arda Akçoru

Yeni Üye
Arda Akçoru
SICK AŞ
Pazarlama Müdürü

Bu sürecin çok kısa bir zaman sonunda bitmeyeceği ve hayatımıza Covit-19 adımlarını entegre edeceğimiz aşikar. Bu sebeple önümüzdeki 1 - 1,5 senelik periyod içinde bu konuya adapte olabilecek firmaların süreçten güçlenerek çıkacağına inanıyorum. Bu noktada iki konu çok daha fazla ön plana çıkmakta.
Bunlardan ilki esnek çalışma yapıları ve sürat. Sürecin dinamikliği ve her gün ortaya çıkan yeni bilgiler bizi hızlı karar alma ve uygulama zorunluluğuna itmektedir.
İkinci önemli konu ise verimlilik. Evden çalışmanın verimliliğinin ölçümlenebilmesi, sonraki adımlarımızı atarken bize yol gösterecektir.
 

Canersanko

Yeni Üye
Merhabalar ,
ben yaşanan süreçten hayatta kalabilen firmaların daha güçlenerek çıkacağını ve yatırımların kaybedilen iş ve maddi kazancın geri kazanılabilmesi için daha da artacağını düşünüyorum.Bu kadar sıradışı olmasa da firmalar bu tarz sıkıntılarla çok karşılaştılar daha önceden.Her krizde olduğu gibi ayakta kalanlar daha da güçlendi. Eski normal hayatımıza dönmemiz biraz daha fazla zaman alsa da eninde sonunda eskisi gibi çalışılmaya devam edeceğini düşünüyorum.Kriz dönemlerinde maddi gücü olan firmalar yatırım yaparak daha sonraki yoğun döneme hazır olarak gireceklerdir.
Bence bu süreçte ithalata bağımlı olan ülkemizde Türk parasının çok hızlı bir şekilde değer kaybetmesini salgın sonrası firmaların ekonomik olarak düzelebilmesindeki en büyük sıkıntı olarak görüyorum. İhracat yapan firmalar belki çok fazla etkilenmez ama yurtiçine çalışan firmalar salgın kaynaklı değil de döviz kaynaklı ekonomik sıkıntılardan daha çok etkilenecektir diye düşünmekteyim.
Umarım herkes en kısa sürede toparlanır ve işler yoluna girer.
Saygılarımla

Caner ŞANKO
Taşlama Tezgahları Ürün Müdürü
FORM MAKİNA CNC TAKIM TEZGAHLARI
 

Ayşe Ünal

Yeni Üye
Ayşe ÜNAL
Nevaya İlaç ve Sağlık Ürünleri
Genel Müdür

Her sektör için farklı bir adaptasyon ve değişim süreci olacak. Bizim faaliyet gösterdiğimiz sağlık sektörü için durum diğer sektörlerden biraz farklı olacak. Elbette biz de dijitalleşme faaliyetleri arttırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Ancak bizim şirketimiz hekimin hastanede uygulamayı bizzat yapması gereken ürünlerin satışını yapmaktadır. Bu nedenle uzaktan satılması ve yapılması mümkün değil. Üstelik bu ilaçlar devletin geri ödeme kapsamından çıkarttığı ilaçlar olduğu için hastaların kendi bütçeleri ile alım yapmaları gerekiyor. Ekonomik anlamada bizi çok daha zor günlerin beklediği önümüzde ki aylarda insanların bu ilaçları almaları da güçleşecektir.
Etrafımda ki tüm ilaç firması yöneticilerinin planı ise ürün gamını çeşitlendirmek ve farklılaştırmak yönünde. Biz de firma olarak dezenfektan üretim ve satışına ağırlık vereceğiz.
Aslında önümüzde ki günlerde ihtiyaçlar değiştikçe bizler de ona göre projeler üreteceğiz. Şu an plan yapmak çok da mümkün olmuyor. Her gün hem ihtiyaçlar hem de devletin getirdiği kurallar değişiyor. Bu nedenle her gün yeni bir planla güne başlayıp yeni bir planla bitirmek durumunda kalıyoruz.
Ne yazık ki sağlık sektöründeki bu kanun ve kural değişiklikleri her gün yapılmaya devam edecek ve bu böyle devam ettiği sürece hiç bir plan yapma şansımız olmayacak.

Herkese sağlıklı günler dilerim.
 
Ömer Yasin ADIGÜZEL
Mekatronik Mühendisleri Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı

Utsch Turkey Plaka Teknolojileri Ltd.
Teknik Müdür

Merhaba,
Dernek olarak 2016 yılında kurulduk.Tüm toplantılarımızı online gerçekleştirdik. İstanbul içinde olan arkadaşlarımızla bile bir araya gelme konusunda tereddütlerimiz vardı. Çünkü zaman herkese verilen en büyük fırsat olduğuna hep inandık. Tamamızın mühendis olmasından kaynaklanan mantıksal olarak süreci değerlendirdik. Kısaca özet geçmek gerekirse ve sizlerde hesap etmesiyle sonucun nekadar doğru olduğunu göreceğiniz birşeyi farkettik.

İstanbul için konuyu ele alıyorum. İstanbulda ortak bir noktada buluşmak için geliş gidiş ortalama 4-5 saat civarında zaman kaybettirdiğini farkettik. 2016 yılından bu yana %90'ın üzerinde toplantılarımızı online yaptık. Derneğimiz kendi alanındaki diğer derneklere göre büyüme hızlı kat ve kat daha fazla olduğunu tespit ettik. Şuan derneğimizde herşeyimiz "Google" işletme araçlarından faydalanarak tüm sistemi kontrol ediyoruz.
Sadece fuar ve etkinliklerimiz için sahaya inmeye karar verdik. 2016 yılından bugüne kadar 457 tane etkinlik gerçekleştirdik. Aramızda AB'den 3 arkadaşımız ABD'den 4 arkadaşımız görev alıyor. Yani biz dernek olarak mesafe bahanesini ortadan kaldırdık. Bu sadece dernek için yaşadıklarımızın tecrübesiydi.

Ben korona aşısı bulunduktan sonra robotlaşma süreci çok daha hızlanacağına inanıyorum. Dernek olarak 2 yıldır üzerinde durdurğumuz "Robot Platformu" projemizi devreye alıyoruz. Siz değerli firmalarıda platformumuzda görmek isteriz.

Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/omeryasinadiguzel/
 

İsmail

Yeni Üye
Normalleşme çok uzun sürerse şirketinizin ''Yeni Normal''i nasıl olacak?
- "Dönüşümlü çalışmaya başlayacağız,
- Dijitalde varlığımızı artıracağız,
- Yeni iş alanlarına odaklanacağız" gibi yanıtlar ön plana çıkıyor...

Siz de bu soruyu;
- Adınız, soyadınız,
- Şirketinizin adı,
- Ünvanınızı yazarak burada (Forumda) yanıtlarsanız, hem topluca istişare ederiz, hem de ST Endüstri Dergilerinde 'Araştırma Dosyası' olarak yayınlanır.

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederiz...
İsmail Çulha Mirza Tekstil, Planlama Müdürü
Firma olarak yurtdışına (Amerika ve Avrupa) bayan giyim ürünleri ihraç ediyoruz. Bu süreçte satın almadan pazarlamaya kadar B planı yoksunluğu sebebiyle tüm sektörde daralma meydana gelmiştir. İlginç bir şekilde sektördeki daralmayi küçük ölçekli işletmeler esneklikleriyle bir ölçüde iyi geçirirken, büyük ve esnek olamayan işletmeler ne yazık ki yüksek bedeller ödemek zorunda kalmıştır. Süreç bize sadece B değil C ve D planı yapmayı, tek bir alana kanalize olmak yerine farklı tedarikçiler, farklı üretim ve farklı pazarlar ile yol çizmemiz gerektiğini göstermiştir. Bu ve bundan sonra kazanan esnek ve hızlı davranabilen olacaktır.
 
Top