• Hoş geldiniz,

    Yeni bir iş ağı olan Endüstri Forum’a ÜCRETSİZ üye olarak değerli paylaşımlarınızı buradan da yaparsanız, akışta kaybolmaz ve sürekli okunur.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Kooperatiflerin, Kooperatif üyelerinin ve bireysel üreticilerin pazara ulaşım sorunlarına bir çözüm olarak tematik e-pazaryeri bikooperatif.com

Alkar Süt olarak faaliyet alanımız itibarı ile aile tipi işletmeler ve bunların örgütlü hali olan kooperatiflerle yakın ilişki içerisindeyiz ve onların sorunlarına yakından şahit olmaktayız. Alkar Süt’ün hissedarları olarak bizler de kırsal kültürden uzak bireyler değiliz ve kırsal üreticinin yaşadığı sorunlara özellikle pazarlama ve tahsilat sorunlarına oldukça vakıf kişileriz.

Günümüzde salgın hastalık endişesi ve buna bağlı kısıtlamalar tüm sektörleri olumsuz etkilediğinden alışverişte e-ticaret en iyi alternatif çözüm olarak ön plana çıkmakta ayrıca ürüne doğrudan ulaşım ile zaman ve enerji tasarrufu sağlaması açısından da tercih edilmektedir.

E-ticaret platformlarının insanların satış ve alış ihtiyaçlarını doğrudan karşılaya-bilecekleri mecburi bir ortam haline geldiği bu yeni dünya düzeni gerçeği bikooperatif.com’un ortaya çıkış fikrini oluşturmuştur.

Kırsal üreticinin zaten var olan pazarlama ve tahsilat sorunlarını, dönemin bir mecburiyeti olan e ticaret sistemi ile çözmek üretici ve tüketici açısından tam bir kazan-kazan durumu oluşturmaktadır.

Alıcılarla satıcıları bir araya getiren bir pazar yeriyiz. Alıcıya en zengin alternatiflerin sunulmasını, satıcıların da hızla sonuç alabilmesini sağlayan pazaryeri olanaklarını her zaman en üst seviyede tutmaya çalışıyoruz.

Komisyon modeli uygulayarak yatırım, işletme ve reklam maliyetlerini karşılıyor ve cüz’i bir miktarda da gelir elde ediyoruz.

Bunların yanı sıra bikooperatif.com’da kendi kurumsal kimliklerine sahip olan ve marka bilinirliği elde etmiş kooperatiflerimiz de bulunuyor. Bu kooperatiflerin bazılarının fiziki mağazaları ve kendi e ticaret siteleri de var. Ancak bir e pazaryeri kendi müşteri kitlesine sahip olduğundan fiziki bir mağaza ya da bireysel bir e ticaret sitesi ile ulaşılması mümkün olmayan çok geniş bir hedef kitleye ulaşabilmelerini ve satışlarının artmasını sağlıyor; bu onların kendi imkanlarının yanında bikooperatif.com’da da mağaza açmalarını sağlayan en temel motivasyonu oluşturuyor.

Sunulan yalnızca bir ürün veya hizmet ise tüketiciye ulaşmak için yoğun bir çaba göstermek gerekir. Ancak sunulan kooperatif kültürü gibi bir kültür ise tüketici de size ulaşmaya çalışacaktır. Fakat tüketicinin bireysel olarak bir kooperatife ulaşması günümüz ticari ortamında zor ve tatminden uzak bir uğraştır. Bu durumda tüketici ile üreticinin ortak bir platformda buluşturulması gerekmektedir.

Kooperatiflerin pazarlama çalışmalarını kurucular bütçe yetersizliklerinden dolayı genellikle küçük bir gönüllü ekibi yardımıyla tek başlarına yapmaya çalışmaktadırlar. Bu hem zorlu hem de yorucu bir süreçtir ve nadiren başarıya ulaşabilir. Dolayısı ile aile çiftçiliğinin örgütlü hali olan kooperatifçilik kültürü günümüze dek sadece üretim yönü ile ön plana çıkmış, ürünü tüketiciye ulaştırma faaliyeti ise birtakım sıralı aracıların inisiyatifine bırakılmıştır.

Üreticinin ve tüketicinin birbirlerine ulaşabilmesindeki zorluklar üreticinin hakkı olan gelirin ve tüketicinin ucuz ürün temini hakkının sıralı aracılar tarafından suiistimal edilmesini de kolaylaştırmaktadır.

Küçük işletmelerin karşılaştıkları en büyük zorluklardan bir diğeri de marka bilinirliğidir. Ancak binlerce ticari işletme arasından sıyrılarak bir marka oluşturabilmek kooperatiflerin büyük çoğunluğu için mümkün değildir. Bu durum marka bilinirliğinden çok pazar birliği ve bilinirliği ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır.
Hedeflenen kazanımlar;
Kooperatif kültürünün sanal ortamda yerini almasını sağlayarak kooperatiflerin ve üyelerinin satış mekânı problemini çözmek,

7/24 sistemine göre çalışan e-ticaret sistemi sayesinde alışveriş zaman sınırını ortadan kaldırarak alışverişin sürekliliğini sağlamak,

Kadim kooperatif kültürü ile günümüz sanal ortam kültürünü birleştirerek kooperatif kültürünü geleceğe taşımak,

Üreticinin ürününü en iyi fiyata satabilmesini, sattığı ürünün parasını derhal ve tam olarak alabilmesini, tüketicinin de bu ürünleri en iyi fiyata alabilmesini sağlamak,

Güvenli ödeme sistemleri vasıtası ile üretici ve tüketicinin hak ve kazanımlarını korumak,

Üretici ve tüketici arasına girerek artı değere el koyan, piyasayı üretici ve tüketicinin ihtiyaçlarına göre değil kendi çıkarlarına göre yönlendiren sıralı aracıların sosyal ve ekonomik alandaki negatif etkilerinden korunmak,

Kooperatiflerin pazarlama çalışmaları ile zaman ve enerji harcamalarının önüne geçerek bu tasarruflarını üretime aktarmalarını sağlamak,

Pazar bilinirliği ve birliği ihtiyacını karşılamak,
Tarımsal turizm vasıtası ile üretici ve tüketiciyi bir araya getirerek arzın talebe göre şekillenmesini sağlamak ve karşılıklı güveni pekiştirmek.
Sosyo-ekonomik modelleri ve değerleri sürdürülebilir kılmak.

Tedarik sisteminin devamlılığını sağlayarak gıda arzı sorunları yaşanmasını önlemeye yardımcı olmak.

Avrupa Birliği’nin AB’nin 2030 ve 2050 iklim hedeflerini gerçekleştirerek karbonsuz ekonomiye geçişi için oluşturulan Yeşil Mutabakat Çağrısı’nın “Çiftlikten Sofraya” stratejisi ile adil, sağlıklı ve çevre dostu gıda sistemi oluşturulması, ekosistem ve biyo çeşitliliğin korunması hedeflerine katkıda bulunmak.

ETBİS sistemi kapsamında kooperatif, kooperatif üyeleri ve bireysel üreticilerin ekonomik faaliyetlerinin kayıt altına alınmasına katkıda bulunmak.

Kooperatif’in temeli olan aile üretiminin desteklenmesini sağlayarak hane gelirini artırmak,

Aile üretimine hanede bulunan çocuk yaşlı tüm bireyler katılmakta olduğundan bu kapsamda hanelerde bulunan tüm âtıl iş gücünün ekonomiye kazandırılmasını sağlamak.

Yerelde tatmin edici bir gelir elde edilmesini sağlayarak iş imkanları için büyük şehirlere göçü ve büyük şehirlerdeki işsizlik artışını engellemek.

E pazaryeri sistemi ile bireysel üretimlerini pazarlamaya çalışan aile üreticilerinin gıda üretim ve pazarlama sürecinin mevcut mevzuat şartlarına adapte olmalarını sağlamak.

Elde edilecek istatistiki bilgiler doğrultusunda aile üreticilerinin ürettiği standardizasyonu ve sürdürülebilirliği sağlanan ürünlerden bir envanter oluşturarak ihracata hazırlanmaktır.
 
S

Selami Güngör

Guest
Siteye bir goz attim, gercekten cok hos ve basarili. Tum kooperatiflerin bu sekilde son tuketicilere ulasabilecegi bir playformun olmasi hem biz tuketiciler hem de kooperatifler icin cok faydali olmus. Bikooperatif.com u kuranlari gonulden tebrik ediyorum. Zira yurdun dort bir yanindaki yuzlerce degerli kooperatiflerin urettigi urunleri genelde aracilar son tuketiciye ulastiriyor ve gercek anlamda kazanci bu aracilar sagliyor.
 
Top