• Hoş geldiniz,

    Yeni bir iş ağı olan Endüstri Forum’a ÜCRETSİZ üye olarak değerli paylaşımlarınızı buradan da yaparsanız, akışta kaybolmaz ve sürekli okunur.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Pazarlama sadece satış yapmak için mi yapılır?

Recep Akbayrak

Tanınmış üye
Günümüzde neredeyse tüm pazarlama beklentisi satış yapmak üzerine kurulmaya başlandı.

Bilinirliği artırmak, rekabette ortaya bir fark koymak ve fiyata dayalı rekabetten uzaklaşmak gibi kavramlar için pazarlama yapmak günbegün önemini yitiriyor.

Peki iş nereye varacak?

Bundan birkaç yıl öncesine kadar sırf marka değeri yüksek olduğu için bir gazete reklamlarını rakiplerine göre 8 kat daha iyi ücretle satabiliyordu. Şimdi ise daha bugün kurulan herhangi bir haber sitesiyle bile aynı fiyattan Google reklamı almak zorunda. Marka değeri ise neredeyse sıfırlanıyor.

Ben gazete dedim, haber portalı dedim, siz ileri teknoloji deyin, iş elbisesi markası deyin. Bu iş nereye varacak?

👉 Siz ne dersiniz, pazarlama sadece satış için mi yapılmalı?
 
Son güncelleme:
Top