• Hoş geldiniz,

    Yeni bir iş ağı olan Endüstri Forum’a ÜCRETSİZ üye olarak değerli paylaşımlarınızı buradan da yaparsanız, akışta kaybolmaz ve sürekli okunur.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Yapmayın...

Recep Akbayrak

Tanınmış üye
Dijitalde bir şey yapacak olan kardeşlerim, abilerim, ablalarım; Yapmayın!

Bakın ben size çok net veriler sunayım. Defalarca deneyimlediğim, sağlamasını yaptığım şu sonuçlara bir göz atın lütfen.

Dünyanın hızla dijitalleştiği bu dönemde hemen herkes haklı olarak, ''-Kendi sanal, sonuçları gerçek-'' olan bu dünyada yerini almak istiyor. Sonrada bütün kerameti dijital pazarlamadan bekliyor, ama emin olun ki olmuyor.

Aslında ne oluyor?

Tüketici ürünleri tarafında (B2C):

👉 E-Ticaret sitelerinin çok büyük bir bölümü para kazanamıyor. Ya yeterli müşteri bulamıyor ya da müşteriyi tatmin etmekte çok zorlanıyor.
👉 Sosyal medyadan satış yapan 'Ayşe Teyze' ürünleri biraz daha şanslı. Çünkü onlar az da olsa müşteri bulunca, beklenti yüksek olmadığı için işler yürüyor.

Şirket ürünleri tarafında (B2B):
👉 Şimdilik sosyal medya etkileşimi seviliyor, ücretsiz oluşu teşvik de ediyor. Ama yakın bir gelecekte getirisi çok sorgulanacak.
👉 Dijital reklamların tek başına faydası çok sınırlı, neredeyse değmiyor. Çoğunlukla küçük bütçelerle reklamlar veriliyor ve kulağın arkasına yatılıyor!

*** Linkedin'den yazının girişini okuyanlar buradan devam lütfen👇👇👇

Buyurun, defalarca kanıtlamış çok net bir veri:

👉 Sadece online hizmet veren ürünümüz ''EndustrideAra.com''. Ürün dijital ya, öyleyse etkileşimi de sadece dijitalden olmalı, öyle değil mi?
👉 3 ay boyunca sadece dijital reklamlar kullandık. Hedefimiz satınalmacılara ulaşmak. Öyle bir iki kanalı değil, dijital pazarlamanın tüm olanaklarını kullandık. Öyle küçük bütçelerle de değil, çok ciddi reklam yatırımı yaptık. Sonuç: Son derece sınırlı geri dönüş, üstelik ürün ücretsiz. Neden böyle? Hedef kitle reklamımıza bakıyor ama görmüyordu. Nasıl oluyor? Binlerce dijital projenin içinden bizi ayrıştıramıyor, güvenemiyordu!
👉 Ne zaman ki; 7 radyo, 9 dergi reklamını da dijital reklamlarla birlikte kullanmaya başladık, sonuçlar bir anda değişti. Şimdi, bir ayda aldığımız toplam talepten fazlasını bir günde alıyoruz.
👉 Bu deneyimlerimiz sadece EndustrideAra.com ile sınırlı değil, ST Endüstri Zirveleri için online davetiye çalışmaları, ST Endüstri Dergilerini dijitalden çok okutmak için yaptığımız çalışmalar ve MarkaKüpü Ajansımızın müşterilerinin tanıtımı için yaptığımız tüm pazarlama faaliyetlerinde hep aynı sonuç çıkıyor.

Sonuç:
B2B pazarlamada tek başına dijital kanalları
kullanmak, istenen sonuçları vermiyor. Dijitalle birlikte, radyo, dergi hatta bütçeye göre TV de kullanabildiğimizde sonuçlar çok daha iyi oluyor.

B2B firmaları içinde; ''Ben hala sadece dijitalde bir şey yapacağım'' diyen dostlarım, Yapmayın(y)

NOT: Bu benim deneyimim olan çok net verilerle de ikna olmayanlar için bir de örnek vereyim: Türkiye'nin en prestijli e-ticaret markaları dijital pazarlama ile birlikte, TV ve radyoyu da işte bu nedenlerle kullanıyorlar.
 
Son güncelleme:
A

ali

Guest
radyo,dergi mi? Recep bey bence size biraz daha meselenin içine girin. Belli ki çok acemi bir yaklaşımla dijital reklamın görünmeyen yönüne hakim değilsiniz.
 

Recep Akbayrak

Tanınmış üye
Belli ki hakimsiniz, bize biraz daha meselenin içine sokup, çok profesyonel bir yaklaşımla, görünmeyen yönünü siz gösterebilir misiniz? (TV’ye reklam verenleri de içeren)

radyo,dergi mi? Recep bey bence size biraz daha meselenin içine girin. Belli ki çok acemi bir yaklaşımla dijital reklamın görünmeyen yönüne hakim değilsiniz.
Şöyle yapalım mı Ali bey?

Biz dijital pazarlama kanallarını sürekli kullanıyor;
- Google ödüllü ajanslardan da hizmet satın alıyoruz.
- Gelin bir kampanyamızı da siz yönetin (ücreti karşılığı), eğer iddia ettiğiniz başarıyı yakalarsanız, ''Tüm iletişim kanallarımızda size teşekkür edeceğim ve referansınız olacağım''.
- Eğer ortaya bir fark koyamazsanız da "Siz burada (açık kimliğinizle) özür dileyeceksiniz.

Var mısınız?
 
Son güncelleme:
O

Onur Durmuşoğlu

Guest
Recep bey selamlar,
Dijital pazarlama tarafı süreç isteyen bir konu. endustrideara.com'un arkasında bir dönüşüm optimizasyonu yok. Dolayısı ile bu dönüşümü kurmayan bir dijital pazarlama ajansının ödül alma ihtimali de sıfır. Dolayısı ile yaptığınız önermenin yanlış olduğunu düşünüyorum. Elbette ki konvansiyonel'in etkisini tartışamayız, ama dijital de aynı etkiyi doğru kullanılırsa yaratabilir. Dijital tarafa biraz daha fazla önem vermenizi, bu konuda daha fazla araştırma yapmanızı öneririm.
 

tambirticaret

Yeni Üye
Çok güzel konulara değinmişsiniz. Lakin karamsar bir yaklaşım olmuş , Ben e-ticarete yeni girmiş biri olarak açıkcası tedirgin oldum ,
dijitalleşme ; hitap ettiğiniz gruplar ve pazarladığınız ürünlere göre çok değişkendir.
 

Recep Akbayrak

Tanınmış üye
Çok güzel konulara değinmişsiniz. Lakin karamsar bir yaklaşım olmuş , Ben e-ticarete yeni girmiş biri olarak açıkcası tedirgin oldum ,
dijitalleşme ; hitap ettiğiniz gruplar ve pazarladığınız ürünlere göre çok değişkendir.
Ben kendi deneyimlerimi anlattım. Bizim alanımız B2B.
- Elbette sizin ürün grubunuza göre küçük denemelerle testler yapılması iyi olur.
- Kaldı ki biz dijital pazarlamayı sürekli kullanıyoruz ama tek başına kullandığımızda sonuçlar istediğimiz gibi olmuyor.
Eğer sizin de hedef kitleniz B2B ise ve daha fazla detay bilgiye ihtiyaç duyarsanız, dilediğinizi sorun, memnuniyetle yanıtlarım inşallah.
 
Son güncelleme:

Recep Akbayrak

Tanınmış üye
Recep bey selamlar,
Dijital pazarlama tarafı süreç isteyen bir konu. endustrideara.com'un arkasında bir dönüşüm optimizasyonu yok. Dolayısı ile bu dönüşümü kurmayan bir dijital pazarlama ajansının ödül alma ihtimali de sıfır. Dolayısı ile yaptığınız önermenin yanlış olduğunu düşünüyorum. Elbette ki konvansiyonel'in etkisini tartışamayız, ama dijital de aynı etkiyi doğru kullanılırsa yaratabilir. Dijital tarafa biraz daha fazla önem vermenizi, bu konuda daha fazla araştırma yapmanızı öneririm.
Onur Bey Merhaba,
Dijital pazarlamayı çok gizemli göstermenin kimseye bir yararı yok.
- Böyle olunca müşterinin beklentisi çok yükseliyor ve işler daha da zorlaşıyor.
- Hepimiz biliyoruz ki; "Dijital", pazarlamanın sadece bir ayağıdır. Evet, B2C için de en önemli ayağıdır.
- Ben sadece B2B alanında elimdeki net verileri yazıyorum.
Ve sanıyorum biliyorsunuzdur, pazarlama benim de 23 yıllık uzmanlığım.
 
Top