Recep Akbayrak
Tanınmış üye
Dijitalde bir şey yapacak olan kardeşlerim, abilerim, ablalarım; Yapmayın!
Bakın ben size çok net veriler sunayım. Defalarca deneyimlediğim, sağlamasını yaptığım şu sonuçlara bir göz atın lütfen.
Dünyanın hızla dijitalleştiği bu dönemde hemen herkes haklı olarak, ''-Kendi sanal, sonuçları gerçek-'' olan bu dünyada yerini almak istiyor. Sonrada bütün kerameti dijital pazarlamadan bekliyor, ama emin olun ki olmuyor.
Aslında ne oluyor?
Tüketici ürünleri tarafında (B2C):
E-Ticaret sitelerinin çok büyük bir bölümü para kazanamıyor. Ya yeterli müşteri bulamıyor ya da müşteriyi tatmin etmekte çok zorlanıyor.
Sosyal medyadan satış yapan 'Ayşe Teyze' ürünleri biraz daha şanslı. Çünkü onlar az da olsa müşteri bulunca, beklenti yüksek olmadığı için işler yürüyor.
Şirket ürünleri tarafında (B2B):
Şimdilik sosyal medya etkileşimi seviliyor, ücretsiz oluşu teşvik de ediyor. Ama yakın bir gelecekte getirisi çok sorgulanacak.
Dijital reklamların tek başına faydası çok sınırlı, neredeyse değmiyor. Çoğunlukla küçük bütçelerle reklamlar veriliyor ve kulağın arkasına yatılıyor!
*** Linkedin'den yazının girişini okuyanlar buradan devam lütfen
Buyurun, defalarca kanıtlamış çok net bir veri:
Sadece online hizmet veren ürünümüz ''EndustrideAra.com''. Ürün dijital ya, öyleyse etkileşimi de sadece dijitalden olmalı, öyle değil mi?
3 ay boyunca sadece dijital reklamlar kullandık. Hedefimiz satınalmacılara ulaşmak. Öyle bir iki kanalı değil, dijital pazarlamanın tüm olanaklarını kullandık. Öyle küçük bütçelerle de değil, çok ciddi reklam yatırımı yaptık. Sonuç: Son derece sınırlı geri dönüş, üstelik ürün ücretsiz. Neden böyle? Hedef kitle reklamımıza bakıyor ama görmüyordu. Nasıl oluyor? Binlerce dijital projenin içinden bizi ayrıştıramıyor, güvenemiyordu!
Ne zaman ki; 7 radyo, 9 dergi reklamını da dijital reklamlarla birlikte kullanmaya başladık, sonuçlar bir anda değişti. Şimdi, bir ayda aldığımız toplam talepten fazlasını bir günde alıyoruz.
Bu deneyimlerimiz sadece EndustrideAra.com ile sınırlı değil, ST Endüstri Zirveleri için online davetiye çalışmaları, ST Endüstri Dergilerini dijitalden çok okutmak için yaptığımız çalışmalar ve MarkaKüpü Ajansımızın müşterilerinin tanıtımı için yaptığımız tüm pazarlama faaliyetlerinde hep aynı sonuç çıkıyor.
Sonuç:
B2B pazarlamada tek başına dijital kanalları
kullanmak, istenen sonuçları vermiyor. Dijitalle birlikte, radyo, dergi hatta bütçeye göre TV de kullanabildiğimizde sonuçlar çok daha iyi oluyor.
B2B firmaları içinde; ''Ben hala sadece dijitalde bir şey yapacağım'' diyen dostlarım, Yapmayın
NOT: Bu benim deneyimim olan çok net verilerle de ikna olmayanlar için bir de örnek vereyim: Türkiye'nin en prestijli e-ticaret markaları dijital pazarlama ile birlikte, TV ve radyoyu da işte bu nedenlerle kullanıyorlar.
Bakın ben size çok net veriler sunayım. Defalarca deneyimlediğim, sağlamasını yaptığım şu sonuçlara bir göz atın lütfen.
Dünyanın hızla dijitalleştiği bu dönemde hemen herkes haklı olarak, ''-Kendi sanal, sonuçları gerçek-'' olan bu dünyada yerini almak istiyor. Sonrada bütün kerameti dijital pazarlamadan bekliyor, ama emin olun ki olmuyor.
Aslında ne oluyor?
Tüketici ürünleri tarafında (B2C):
E-Ticaret sitelerinin çok büyük bir bölümü para kazanamıyor. Ya yeterli müşteri bulamıyor ya da müşteriyi tatmin etmekte çok zorlanıyor.
Sosyal medyadan satış yapan 'Ayşe Teyze' ürünleri biraz daha şanslı. Çünkü onlar az da olsa müşteri bulunca, beklenti yüksek olmadığı için işler yürüyor.
Şirket ürünleri tarafında (B2B):
Şimdilik sosyal medya etkileşimi seviliyor, ücretsiz oluşu teşvik de ediyor. Ama yakın bir gelecekte getirisi çok sorgulanacak.
Dijital reklamların tek başına faydası çok sınırlı, neredeyse değmiyor. Çoğunlukla küçük bütçelerle reklamlar veriliyor ve kulağın arkasına yatılıyor!
*** Linkedin'den yazının girişini okuyanlar buradan devam lütfen
Buyurun, defalarca kanıtlamış çok net bir veri:
Sadece online hizmet veren ürünümüz ''EndustrideAra.com''. Ürün dijital ya, öyleyse etkileşimi de sadece dijitalden olmalı, öyle değil mi?
3 ay boyunca sadece dijital reklamlar kullandık. Hedefimiz satınalmacılara ulaşmak. Öyle bir iki kanalı değil, dijital pazarlamanın tüm olanaklarını kullandık. Öyle küçük bütçelerle de değil, çok ciddi reklam yatırımı yaptık. Sonuç: Son derece sınırlı geri dönüş, üstelik ürün ücretsiz. Neden böyle? Hedef kitle reklamımıza bakıyor ama görmüyordu. Nasıl oluyor? Binlerce dijital projenin içinden bizi ayrıştıramıyor, güvenemiyordu!
Ne zaman ki; 7 radyo, 9 dergi reklamını da dijital reklamlarla birlikte kullanmaya başladık, sonuçlar bir anda değişti. Şimdi, bir ayda aldığımız toplam talepten fazlasını bir günde alıyoruz.
Bu deneyimlerimiz sadece EndustrideAra.com ile sınırlı değil, ST Endüstri Zirveleri için online davetiye çalışmaları, ST Endüstri Dergilerini dijitalden çok okutmak için yaptığımız çalışmalar ve MarkaKüpü Ajansımızın müşterilerinin tanıtımı için yaptığımız tüm pazarlama faaliyetlerinde hep aynı sonuç çıkıyor.
Sonuç:
B2B pazarlamada tek başına dijital kanalları
kullanmak, istenen sonuçları vermiyor. Dijitalle birlikte, radyo, dergi hatta bütçeye göre TV de kullanabildiğimizde sonuçlar çok daha iyi oluyor.
B2B firmaları içinde; ''Ben hala sadece dijitalde bir şey yapacağım'' diyen dostlarım, Yapmayın
NOT: Bu benim deneyimim olan çok net verilerle de ikna olmayanlar için bir de örnek vereyim: Türkiye'nin en prestijli e-ticaret markaları dijital pazarlama ile birlikte, TV ve radyoyu da işte bu nedenlerle kullanıyorlar.
Son güncelleme: