• Hoş geldiniz,

    Yeni bir iş ağı olan Endüstri Forum’a ÜCRETSİZ üye olarak değerli paylaşımlarınızı buradan da yaparsanız, akışta kaybolmaz ve sürekli okunur.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Dünyada dengeleri değiştiririz

Recep Akbayrak

Aktif Üye
Yine gördük ki Türkiye'nin üretmek gibi bir sorunu yok. Biz ne gerekiyorsa üretebiliriz. Ama kolay satamayız. Çünkü pazarlamaya olan inancımız, rekabet ettiğimiz ülkelerle aynı değil.

Biz pazarlamaya gider kalemi gözüyle bakıyoruz, Almanlar yatırım gözüyle bakıyor.

Biz yatırımı önce hammadde ve makina parkuruna yapıyoruz (gözümüzle görüyoruz ya), İngilizler yatırımı önce pazar oluşturmaya yapıyor.

Biz Türkiye'de pazarlama deyince ya hepimiz #iletişim uzmanı kesiliyoruz ya da iki günlük yola kaçıyoruz!

Türk şirketleri #B2B #pazarlama ya yeterli bütçeyi ayırsın 2-5 yıl içinde dünyada dengeleri değiştiririz Allah'ın nasibiyle.
 

izgienerji

Yeni Üye
Saygıdeğer Katılımcılar,

Açılmış olan "Başlık" konusuna; makrodan mı? yoksa mikrodan mı? bakarak değerlendirmek gerekir diye soruda gelebilir düşüncesi içerisinde, sizlere makrodan, mikroya fikrimizi aktarmaya çalışacağız.
Türkiye’yi çok yakından ilgilendiren konuların başında sırası ile ; Petrol fiyatları + Enerji + Tarım + Turizm + Tekstil + Otomotiv + Tarım geldiği düşüncesindeyiz. Yakın gelecekte ise Dijitalizasyon + Siber güvenlik + Savunma Sanayi + Havacılık Sanayi ... gibi stratejik konular bulunduğunu düşünüyoruz.
Bulunduğumuz bölgenin ve Doğu Akdeniz dengelerinin Türkiye lehine değişeceği düşünceleri var. Çünkü mevcut ortamda Türkiye’nin Doğu Akdeniz’deki en büyük rakibi olan AB’nin yeni süreçte Doğu Akdeniz’e ne kadar performans ayırabileceği, büyük bir soru işareti. AB’nin azalan gücü, bir bakıma Türkiye’nin artan gücüne dönüşebilir. Bu sadece Doğu Akdeniz ile de sınırlı değil. Kuzey Afrika'yı da bunun içerisine ekleyebiliriz.

Mevcut, Covit-19 Salgını en çok Avrupa kıtasının güneyini vurdu. Fransa, İspanya, İtalya aynı zamanda Avrupa’yı besleyen tarım alanlarıydı. Bir kilo buğdayın bir litre benzinden daha pahalı olduğu haberlerinin yayıldığı bu günlerde, yarın gıdanın ve tarımın önemi katlanarak karşımıza çıkacak. İşte bu evrede Türkiye’nin tarım gücü, belirleyici bir unsur olabilir.

Virüs Çin’den çıkmıştı, Çin her anlamda "ben badireyi atlattım" mesajı veriyor. Önümüzde stratejik bir engel oluşturabilir.

Bizce savaşlar artık eskisi gibi silahla değil, yüksek teknoloji ile yapılacağı gerçeği ortada durmaktadır. Ülke olarak ne kadar hazırız? henüz bilmiyoruz.! Örneğin, enerji santrallerimize siber saldırı olması durumunda ne duruma düşeceğimizi düşünmek dahi istemiyoruz. Çok Kötü olur.

Teknolojik üretimlerimizin %82,64 kısmının "taklit teknoloji" olduğunu biliyormuydunuz?
veya
Dünyada en çok google arama motoru ile teknolojik bilgiye sahip olmak için arama yapan ilk 4 ülke arasında olduğumuzu biliyormusunuz?
Peki, teknolojik aramalar sonucunda elde edilen bilgilerle ülkemizde iş yapıldığını ve bu yapılan işlerin ise %58,26 kısmının ÇÖP olduğunu biliyormuydunuz?

Bize ait 20 milyon Dolar değeri olan Teknolojik Patentimiz dahi yok. Patenlerin çoğu versiyon farkı yaratılarak yani her zamanki gibi dolaylı taklit olduğunu ve Türk Patent Enstitüsü nezdinde davalar açıldığını bu davaların %78,14 kısmını kaybettiğimizi biliyormusunuz?
20 yıl korumalı İncelemeli Patent sayımızın Türkiye Cumhuriyeti tarihinde alınmış tüm patenlerin %2.5 kısmını oluşturduğunu biliyormuydunuz?

Türkiye, kendi teknolojisini oluşturursa başarıya ulaşacaktır.
Bu Covit-19 'un Türkiye'de zihniyet devrimi yaratacağına ve olumlu katma değerleri ile ülkemize fayda sağlayacağı görüşündeyiz.

Son olarak, bir ülkenin veya bölgenin pazar ve pazar yapısı, toplumsal öncelikleri anlaşılmadan veya bilinmeden bir ürünün üretilmesi ve piyasaya sürülmesi doğru olmayacaktır.

Dünyada risk ve cesaret yönetimini en iyi bilen ülke insanı Türkiyedir.! Girişimci ruha sahibiz. Ancak nasıl, hangi stratejiler ile yapacağımızı bilmiyoruz.
Bu sebepten dolayı gelişmiş ülkelerin güçlü ve 200 yılı aşmış köklü şirketleri varken bizde yok.!

Devlet desteği olmadan hiç bir teknolojik büyüme sağlanamaz ve 200 yıllık şirketlerimizde olmaz.!

Saygılarımızla,
 

Bilgic

Üye
iki görüşüm var:
1- Çok uğraşan, güzel ürünler-yazılımlar çıkartan firmalarımız var. Başarılı fikirler ürünler var (Udemy, Akıncı, TB2 İHA,yerli IIOT gibi) . Birçok teknokentte gece gündüz destek sağlayan akademisyenler var (Odtü TTO gibi) .
2- Arge ve patentlerin çoğunluğu yabancı sermayeli şirketler yapıyor. Bir kısım teşvikler için, bir kısımda reklam olması için(yapıyormuş gibi ) yapıyor.

Sonuç ; iyi yada kötü ürün, ikisinde de pazarlama becerimiz çok düşük. Kendi şirketimde bile pazarlama bütçem en sonra geliyor. Ne yazık ki önce nakit girişini ve önümüzdeki yılı çıkartmayı düşünüyoruz.
 

Recep Akbayrak

Aktif Üye
Sayın Bilgic,
''Kendi şirketimde bile pazarlama bütçem en sonra geliyor'' söyleminiz var ya...

- 20 yıldır binlerce endüstri firmasına pazarlama iletişimi hizmeti verdim, bazılarının da bizzat pazarlama yönetimini yaptım... İnanın, pazarlamaya bakış açısını sizin gibi samimiyetle ifade eden çok az şirket sahibi tanıdım. Öncelikle samimi yaklaşımınız için teşekkür ve tebrik ediyorum.

Eğer şirketinizde, finans yönetiminin hemen ardından pazarlama yönetimini ikinci sıraya alırsanız, Allah'ın izniyle çok daha karlı büyütürsünüz şirketinizi.
 
Top