• Hoş geldiniz,

    Yeni bir iş ağı olan Endüstri Forum’a ÜCRETSİZ üye olarak değerli paylaşımlarınızı buradan da yaparsanız, akışta kaybolmaz ve sürekli okunur.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Pazarlamada sadece data toplamak...

Recep Akbayrak

Tanınmış üye
Biz size öyle içerikler üreteceğiz ki, potansiyel müşterileriniz sizden detaylı bilgi almak için kuyruğa girecekler. Bunu da sadece dijital pazarlama kanallarını kullanarak yapacağız. Artık fuarlara katılmanıza, reklam yapmanıza da hiç gerek kalmayacak!

Şaka değil, bunu vadedenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor. Pazar büyük ya, Türkiye’de şirketler pazarlamaya ciddi kaynak ayırmak istemiyor ya, "Tam da nabza göre şerbet verin!"

B2B markaların* en büyük pazarlama yatırımı, "Sektöründe en çok görünen marka olabilmeleridir."

Buna örnek mi?
- Her sektörün en iyi bilinen markaları pandemide en çok büyüyenler oldu. Çünkü geçmiş yılların marka bilinirliğine yaptıkları yatırımların karşılığını aldılar.

Şimdi 10 yıllık bir şirketin pazarlamasını yeni kurulmuş bir şirket gibi sadece "Data toplamak için" yapamazsınız...

Ne mi olur?
- En geç iki yıl içinde marka değeri aşırı düşer ve müşterilerin zihninde 200 çalışanı olan şirket ile 2 çalışanı olan şirket aynı konuma gelir.

Ya sonrası?
- Sonrası malum, daha fazla fiyata dayalı rekabet ve yetersiz büyüme tuzağı.

*B2B markalar: Hedef kitlesi şahıs değil şirket olan markalar için kullanılan ifade.

www.RecepAkbayrak.com
 

Ömer Yoluk

Yeni Üye
Recep bey bunu yıllardır anlatmaya çalışıyorum B2B çalışıp yurtdışını hedefleyen firmalara ancak pazarlama deyince akıllarına eski usül kapıları çalan pazarlamacılar geldiği için artık konuyu sadeleştirip falanca firma şu kadar satış yaptı siz yerinizde sayıyorsunuz deyince ne gerekiyorsa yapın moduna geldiler. Ancak isteğimiz bu değil onların da dahil olması.
 

buradi

Yeni Üye
Biz size öyle içerikler üreteceğiz ki, potansiyel müşterileriniz sizden detaylı bilgi almak için kuyruğa girecekler. Bunu da sadece dijital pazarlama kanallarını kullanarak yapacağız. Artık fuarlara katılmanıza, reklam yapmanıza da hiç gerek kalmayacak!

Şaka değil, bunu vadedenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor. Pazar büyük ya, Türkiye’de şirketler pazarlamaya ciddi kaynak ayırmak istemiyor ya, "Tam da nabza göre şerbet verin!"

B2B markaların* en büyük pazarlama yatırımı, "Sektöründe en çok görünen marka olabilmeleridir."

Buna örnek mi?
- Her sektörün en iyi bilinen markaları pandemide en çok büyüyenler oldu. Çünkü geçmiş yılların marka bilinirliğine yaptıkları yatırımların karşılığını aldılar.

Şimdi 10 yıllık bir şirketin pazarlamasını yeni kurulmuş bir şirket gibi sadece "Data toplamak için" yapamazsınız...

Ne mi olur?
- En geç iki yıl içinde marka değeri aşırı düşer ve müşterilerin zihninde 200 çalışanı olan şirket ile 2 çalışanı olan şirket aynı konuma gelir.

Ya sonrası?
- Sonrası malum, daha fazla fiyata dayalı rekabet ve yetersiz büyüme tuzağı.

*B2B markalar: Hedef kitlesi şahıs değil şirket olan markalar için kullanılan ifade.

www.RecepAkbayrak.com
Ne tür içerik oluşturmayı düşünüyorsunuz? Kullandığınız belirli formatlar hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyoruz.
 
Top