• Hoş geldiniz,

    Yeni bir iş ağı olan Endüstri Forum’a ÜCRETSİZ üye olarak değerli paylaşımlarınızı buradan da yaparsanız, akışta kaybolmaz ve sürekli okunur.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

WhatsApp’dan pazarlama yapılır mı?

En çok kullandığımız iletişim uygulamalarından biri olan WhatsApp son dönemde firmaların da odağında. Şirketler WhatsApp’ı ürün ve hizmetleriyle ilgili bilgilendirme, müşteri ilişkileri, sipariş ve satış için kullanılıyor. Çeşitli sektörlerden markalar, özellikle salgın döneminde WhatsApp’ı etkin şekilde kullandı.

WhatsApp Business uygulaması haricinde, yüzlerce kişinin bir araya geldiği kişisel WhatsApp gruplarında da ticari iletişimler kuruluyor.

Siz WhatsApp uygulamasının iş için kullanımıyla ilgili ne düşünüyorsunuz?

WhatsApp grupları sizce faydalı oluyor mu?
 
Son güncelleme:
Merhaba,

Çok fazla sayıda WhatsApp grubuna üye olmak ve bunlardan sürekli bildirim almak belirli bir süre sonra çoğu kişiyi grubu sessize alma veya gruptan çıkma gibi önlemler almaya itmektedir. Kaldı ki günümüzde zamanı verimli bir şekilde kullanmak son derece önemli ve ne kadar çok grup, o kadar zaman kaybı demektir. Bu nedenle uzun vadede verimli bir pazarlama yöntemi olduğunu düşünmüyorum.
 

Yeliz Yirmibeş

Aktif Üye
WhatsApp ile pazarlama için kullanılabilir ancak kisitli kalacağını düşünüyorum. Bunu sürekli aynı daire etrafinda dönmek gibi dusunuyorum.Yeniliklerinizi kayıtlı listenize gostermeniz faydalı olur.Ya ulaşmak istediğiniz yeni ag ne olacak.Bugün her firma yeni müşterinin pesinde.hele de bu donemde.O halde bunu peşinden gitmek gerek. Esasında pazarlamada tek kanal değil birçok kanal kullanılmalı.ancak bu şekilde hızlı ve etkilingeri dönüşler alınabilir.
 
Çoğu WhatsApp grubu tam olarak okunmayan mesajlardan oluşuyor ve genellikle bir süre sonra katılımcılar yavaş yavaş ayrılıyor. Bu tarz WhatsApp gruplarından verimli bir geri dönüş olacağını pek sanmıyorum.
Bunların dışında markaların müşterilerine hızlı hizmet sunmak için verdiği WhatsApp iletişim hizmetini ise faydalı buluyorum. Telefondan müşteri hizmetlerine alternatif olarak WhatsApp ile müşteri hizmeti sunan bankalar bulunuyor. Hatta araç satışı bile gerçekleşebiliyor. Özellikle servis noktasında hızlı hizmet vermek için kullanılabilecek bir yöntem.
 
Merhaba,
Benim dahil olduğum bir whatsapp grubu var. Müşteriler ve tedarikçiler birbirini orada bulabiliyor. Eğer grupta ihtiyacı tedarik edecek biri yoksa veya uygun bir müşteri yoksa, grup üyeleri networklerini kullanarak birbirine yardımcı olabiliyor. Yerli üretim, yerli tedarikçi destekleniyor.
Ben 6-7 aydır gruptayım fakat geleceği hakkında bir öngörüm yok tabi.
 

Cem Karatay

Aktif Üye
Watsapp gruplarının iş dünyasında hangi amaçla kullanıldığı ve sağladığı fayda önemli. Bir röportajımızda robot otomasyon firmalarımızdan biri bakım servis konusunda hem kendi aralarında hem de müşterileriyle watsapp grupları kurduklarını bu sayede robot arızalarında oradan iletişime geçerek daha hızlı aksiyon aldıklarını söylemişti. Ezcümle verimli olduğu, fayda sağladığı noktalar olduğu aşikar. Ancak ben yine de pazarlama açısından verimliği olduğunu düşünmüyorum.
 
Değerli yorumlarınız için öncelikle teşekkür ederim. Yorumların geneline baktığımız zaman çok fazla WhatsApp grubu olduğunu ve bu sebeple okunmamış mesajların biriktiğini söylüyorsunuz. Yorumları okurken merakım daha da çok arttı, bu sebeple anketi başka bir soruyla daha genişletmek istiyorum.

* Fayda elde ettiğiniz WhatsApp grubunun öne çıkan özellikleri sizce nedir?
* WhatsApp gruplarının sürdürülebilirliği sizce ne kadar olur?

Değerli görüşlerinizi bekliyorum.
 
Son güncelleme:
Değerli yorumlarınız için öncelikle teşekkür ederim. Yorumların geneline baktığımız zaman çok fazla WhatsApp grubu olduğunu ve bu sebeple okunmamış mesajların biriktiğini söylüyorsunuz. Yorumları okurken merakım daha da çok arttı, bu sebeple anketi başka bir soruyla daha genişletmek istiyorum.

* Fayda elde ettiğiniz WhatsApp grubunun öne çıkan özellikleri sizce nedir?
* WhatsApp gruplarının sürdürülebilirliği sizce ne kadar olur?

Değerli görüşlerinizi bekliyorum.

- 12 gruba üyeyim. (9 tanesi profesyonel)
- Tedarikçi-müşteri ilişkileri oluşturulabilen gruplar, dünyadan haberler alabildiğim gruplar (Çin Tedarik Zinciri, Pakistan Tedarik Zinciri, Hindistan Tedarik Zinciri gibi gruplara üyeyim), kişisel gelişime destek veren grupların faydalı olduğunu düşünüyorum.
- "Bir grupta suskunluk başladıysa, o grup kapanmaya mahkumdur" diye düşünüyorum. Grup yöneticilerinin farklı kampanyalarla iletişimi ateşlemesi gerekiyor. Böylece uzun soluklu gruplar fayda sağlayabilir.
 
Çoğu WhatsApp grubu tam olarak okunmayan mesajlardan oluşuyor ve genellikle bir süre sonra katılımcılar yavaş yavaş ayrılıyor. Bu tarz WhatsApp gruplarından verimli bir geri dönüş olacağını pek sanmıyorum.
Bunların dışında markaların müşterilerine hızlı hizmet sunmak için verdiği WhatsApp iletişim hizmetini ise faydalı buluyorum. Telefondan müşteri hizmetlerine alternatif olarak WhatsApp ile müşteri hizmeti sunan bankalar bulunuyor. Hatta araç satışı bile gerçekleşebiliyor. Özellikle servis noktasında hızlı hizmet vermek için kullanılabilecek bir yöntem.
Ben genellikle grupları sessize alıyorum ve günün belli bir saatinde hepsini birden kontrol ediyorum (Eğer ben etiketlenmişsem zaten uyarı geliyor).
Bizim grubumuzda sadece soruluyor ve ardından cevap veriliyor. Geri kalan tüm tedarikçi-müşteri diyalogları onların özelinde devam ediyor. Siyaset, din, spor yorumları yapmak yasak. Tercih etmemi sağlayan en önemli etken bu. Sadece iş platformu.
 

Yeliz Yirmibeş

Aktif Üye
Değerli yorumlarınız için öncelikle teşekkür ederim. Yorumların geneline baktığımız zaman çok fazla WhatsApp grubu olduğunu ve bu sebeple okunmamış mesajların biriktiğini söylüyorsunuz. Yorumları okurken merakım daha da çok arttı, bu sebeple anketi başka bir soruyla daha genişletmek istiyorum.

* Fayda elde ettiğiniz WhatsApp grubunun öne çıkan özellikleri sizce nedir?
* WhatsApp gruplarının sürdürülebilirliği sizce ne kadar olur?

Değerli görüşlerinizi bekliyorum.
Yeni bilgilerin ya da tecrübelerin paylaşımından oluşuyor ancak bu firma ve sektör özelinde değişir. En en faydası iş ile ilgili yakın ilişki kurduğunuz kişilerle hızlı iletişiminiz. Pazarlama söz konusu olduğunda durum farklılık gösterebilir.
Öte yandan WhatsApp varlığı bir sonraki yeniliğe kadar. Var olmak için sürekli kendini geliştirmek elzem. Bugün Facebook kullanımı bir noktada azaldıysa, yarın ki yenilikle WhatsApp'da azalacak. Türkiye, z kuşağı artık kendini iş dünyasında gösteriyor.farklı alışkanlıkları olan bambaşka bir dile sahip olan Z kuşağının yanı sıra Y kuşağı ve önceki kuşakları da var. Hepsinin iletişim alışkanlıkları farklı, bu pazarlamada da geçerli. Bu sebeple bir marka, zirvede olmak istiyorsa hepsine hitap edecek iletişim ve pazarlama araçlarını kullanmak zorunda.
 

ehangul

Yeni Üye
Whatsapp'dan pazarlamadan ziyade musteri destek yonetimi arkasina chatbot bagladiginizda anlamli oluyor. Yani ornegin arizali urunu firmaya iletmistiniz nihai durumunu sormak, siparis verdiginiz bir urunun nihai durumunu sormak gibi aslinda bir referans kodu ile veya sizi taniyarak otomatik veritabanindan bilgiyi cekip gosterecek ve cagri merkezi/destek elemanlari vb. sureclerdeki eforu en az %20 duzeyde azaltacak dogal dil isleme yaklasimli bir cozumle entegre edilmis Whatsapp irtibatini herkes kullanmak ister.

Pazarlamadan ziyade bu tip destek belki bir ihtimal urun sorma, alisverisi hizlica yaptirma icin dusunulebilir. Bu konularda detay bilgi almak isterseniz yardimci olabilirim. Biz de kendi ic sureclerimizde kullaniyoruz (kendi urettigimiz teknolojiyi) memnunuz.
 

ehangul

Yeni Üye
Whatsapp'in resmi API'sinde kullanilacak bicimde bir is hesabi tipinde numara actiginizda buraya yazilan mesajlarin otomatik bizim sistemlerimize entegrasyon ile akabildigini dusunun. Dolayisiyla gelen mesajda Turkce dogal dil isleme ile cumledeki maksat belirlenip buna gore sistemin arkada tasarlanmis akisa istinaden davranis gostermesi saglanabiliyor. Chatbot'lar temel olarak bu isi yapiyorlar. Sizin belirttiginiz tarzda grup mantikli bir yaklasim degil.
 

Recep Akbayrak

Tanınmış üye
Whatsapp dan gece saat 12:30 da 2 tır ürün ihracatını anlaştım : ) Sorunun belki cevabı değil ama whatsapp iş hayatının büyük bir kısmında.
@tambirticaret
Evet, benim de gecenin bir yarısı Whatsapp'dan katır yüküyle satış yapmışlığım var :))
Şaka bir yana Whatsapp grupları artık hayatımız bir parçası ama ben her mesaja bakamaz oldum.
- Sizde durum nedir, siz gruplarda yeterince aktif olabiliyor musunuz...
 
@tambirticaret
Evet, benim de gecenin bir yarısı Whatsapp'dan katır yüküyle satış yapmışlığım var :))
Şaka bir yana Whatsapp grupları artık hayatımız bir parçası ama ben her mesaja bakamaz oldum.
- Sizde durum nedir, siz gruplarda yeterince aktif olabiliyor musunuz...
Recep Bey bende hepsi sessizde, bana özel yazmak isteyen birebir yazıyor zaten diye sesini kıstım :) yoksa sabah akşam bildirim sesiyle yaşanmıyor. Gün içinde hepsini kontrol ediyorum, yararlı makaleler webinarlar varsa ilgileniyorum.
 

Recep Akbayrak

Tanınmış üye
Recep Bey bende hepsi sessizde, bana özel yazmak isteyen birebir yazıyor zaten diye sesini kıstım :) yoksa sabah akşam bildirim sesiyle yaşanmıyor. Gün içinde hepsini kontrol ediyorum, yararlı makaleler webinarlar varsa ilgileniyorum.
Webinar ve benzeri organizasyonların duyurulması noktasında etkisi olduğunu (dikkate alındığını) pek düşünmemiştim.
Bilgi için teşekkür ederim @bkucukarslan
 
Top